میهن صنعت :

مشکلات پایتخت در حوزه حمل و نقل باید برطرف شود

میهن صنعت : عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص تاثیر مستقیم گسترش حمل و نقل عمومی بر کاهش آلودگی هوا گفت: توسعه حمل ونقل عمومی و انتقال پایتخت راهکار هایی در جهت رفع آلودگی هوای تهران هستند.

به گزارش میهن صنعت، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درخصوص تاثیر مستقیم گسترش حمل و نقل عمومی بر کاهش آلودگی هوا گفت: توسعه حمل ونقل عمومی و انتقال پایتخت راهکار هایی در جهت رفع آلودگی هوای تهران هستند.

باید در جهت کنترل جمعیت، انتقال وزارت خانه و دستگاه ها از تهران اقدام شود چراکه حجم جمعیتی که به تهران مراجعه می کنند بسیار وسیع است و باید تفویض اختیار به استان های دیگر صورت گیرد.

اميد كريميان در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو افزود: به نظر می رسد حمل و نقل عمومی به ویژه در تهران به یک معضل تبدیل شده است. عدم استفاده از سیستم سوخت رسانی مناسب، وجود خودرو های تک سرنشین وحجم بسیار زیاد سرب و سایر آلاینده ها در بنزین مصرفی کشور عواملی هستند که در آلودگی هوای تهران تاثیرگذار هستند.

نماينده مردم شهرستانهاي مريوان و سروآباد در مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: گسترش مترو در سال های اخیر رضایت بخش است در حال حاضر نیمی از جمعیت بوسیله مترو جابجا می شوند.

وی در خصوص عدم پرداخت اعتبارات مصوب مجلس در حوزه حمل و نقل به مدیریت شهری گفت: حمایت هایی که تاکنون از شهرداری تهران در حوزه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو شده است کافی نبوده و متاسفانه اعتباراتی که در جریان هدفمندی یارانه ها در حوزه عمران شهری و زیرساخت های حمل و نقل شهری تصویب شد به شهرداری ها به ویژه شهرداری تهران پرداخت نشد. تهران پایتخت کشور است و چنانچه مشکلات آن رفع نگردد به شهرستان ها نیز انتقال می یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10154
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه