میهن صنعت :

مشکل خودرو قیمت گذاری نیست

میهن صنعت : نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن می گوید زیرساخت های لازم برای تولید 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال فراهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عزیز اکبریان نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره دلایل بروز مشکلات در صنعت خودرو طی سال های اخیر گفت: عمده مشکلات در دولت دهم در صنعت خودرو رخ داده است و دلی آن نیز سیاست گذاری نا درست در صنعت خودرو بوده است.

وی ادامه داد: به طور طبیعی باید مسئولان با در نظر گرفتن وضعیت تورم و محاسبه قیمت تمام شده محصولات قیمت ها را افزایش می دادند و در این میان از افت تولید به واسطه بروز مشکلات مالی جلوگیری می کردند.

اکبریان تاکید کرد: مشکل اصلی صنعت خودرو رکود در بازار و عدم برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا است و در این شرایط که افت تولید خودرو دا شاهد هستیم با قیمت گذاری دستوری خودرو مشکل حل نمی شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در شرایطی که بتوانیم با حمایت های مناسب از صنعت خودرو تولید را افزایش دهیم به واسطه آن تعادل در بازار برقرار می شود و می توان به حل شدن مشکلات بازار امیدوار بود.

وی درباره حجم تولید خودرو در ایران گفت: هم اکنون یک میلیون خودرو در طول سال تولید می شود و این در شرایطی است که زیرساخت های لازم برای تولید 2 میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در سال فراهم است و اگر به این میزان تولید برسیم مشکلات بازار خودرو برطرف خواهد شد.

به گزارش نامه، اکبریان با بیان این که به طور حتم قیمت خودرو به یک سال قبل باز نمی گردد، گفت: در شرایطی که سیاست های مناسب در صنعت خودرو اتخاذ شود به طور مثال دیگر شاهد افزایش 8 میلیون تومانی قیمت پراید نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید تولید خودرو در ایران تا اندازه ای افزایش یابد که خودرو سازان از متقاضیان در خواست خرید خودرو کند و اگر این اتفاق رخ دهد ثبات قیمتی برقرار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23935
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه