میهن صنعت:

مشکل عمده صنعتگران نبود بازار مناسب فروش است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: مشکل عمده صنعتگران عدم وجود بازارهای مناسب است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سید نعیم امامی در  در همایش بزرگداشت روز صنعت و معدن، اظهار کرد: از سال گذشته تا کنون حدود 177 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی برگزار شد.

وی با اشاره به رکود صنایع در سنوات گذشته، تصریح کرد: در سال 92 به علت عدم تأمین مواد اولیه و کمبود نقدینگی اغلب طرح‌های بزرگ صنعتی استان تعطیل شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نرخ بالای تسهیلات، نبود بازار  به عنوان مشکل عمده صنعتگران و کمبود مواد اولیه را از جمله مشکلات صنعتگران دانست و گفت: بایستی تمام پروژه‌های نیمه تمام بزرگ تکمیل و دیگر پروژه‌ها نیز تعیین تکلیف شوند.

امامی افزود: هم اکنون واحدهای صنعتی، علی‌الرغم بالا بودن نرخ سود تسهیلات فعالیت مطلوبی دارند و چنانچه فعالیت به همین روال پیش رود قطعاً تمام پروژه‌های صنعتی کنونی تا سال 97 به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی از آغاز به کار طرح‌های صنعتی بزرگ دیگر در استان از جمله پالایشگاه زاگرس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: با افتتاح این طرح‌های بزرگ نیروهای بومی به کار گرفته می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  استان از راه‌اندازی فاز دو فولاد سفیددشت در سال آتی خبر داد و گفت: طرح آهک هیدارته با سرمایه‌گذاری خارجی 1500 میلیارد تومان و طرح پالایشگاه زاگرس با 700 میلیون دلار از طریق فاینانس در استان احداث می‌شوند.

 وی خاطرنشان کرد: امید است با رونق صنعت تا پایان امسال تعهد ایجاد شغل 4 هزار و 500 نفری در حوزه صنعت استان را محقق کرد.
 
منبع:ایسنا

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=127579
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه