ربیعی در جمع خبرنگاران:

مصرف آب، گاز و برق برای خانواده‌های دهک پایین رایگان شد

سخنگوی دولت گفت: مصرف آب، گاز و برق از این پس برای خانواده‌های دهک پایین رایگان شد، البته این طرح شامل ویلاها نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی ربیعی سخنگوی دولت در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: مصرف آب، گاز و برق از این پس برای خانواده‌های دهک پایین رایگان شد، البته این طرح شامل ویلاها نمی‌شود.

وی ادامه داد: برای گسترش زیرساختی برای حمل و نقل در کشورمان در این چند سال قابل توجه بوده و ظرفیت اسمی و نظر ما افزایش را نشان می‌دهد همچنین تا پایان دولت دوازدهم خودروهای کشور افزایش پیدا خواهد کرد. در ستاد ملی کرونا تصمیم گرفتیم ۵۰۰۰ اتوبوس برای حمل و نقل شهری تهیه شود، زیرا یکی از اهداف دولت بود ما تلاش داریم گسترش حمل و نقل عمومی را اجرایی کنیم.

سخنگوی دولت با اشاره به رشد اقتصادی کشور گفت: آنهایی که می‌گفتند اقتصاد ایران دچار فروپاشی اقتصادی می‌شود اما در ۳ ماه اخیر شاهد رشد اقتصادی کشور هستیم، جنگ اقتصادی و تحریم ‌های ترامپ از دستیابی به میلیون‌ها دلار و در تهیه دارو با مشکلاتی روبرو بودیم و زندگی سختی بر مردم به وجود آمد اما مدیریت و نگهداشت موجب شد که نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور ایجاد شود.

ربیعی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مرکزی و وزارت اقتصاد، رشد اقتصادی کشور در سه ماه آینده بیش از سه ماه پیش خواهد بود و اینها یک علامت مبارک است برای اینکه درآمدها مثبت است و اشتغال نیز در پی مثبت شدن رشد اقتصادی قطعاً مثبت خواهد بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مصوبات هیئت دولت حمایت از اشتغال‌ها در حوزه فرهنگ و رسانه است که متقاضیان تا پایان دی‌ماه باید در سامانه ثبت نام کنند و تا پایان اسفند تسهیلات آنها پرداخت خواهد شد. بخش فرهنگ و رسانه آسیب‌های زیادی در این دوران دید و ما برای بیمه بیکاری آنها نیز برنامه‌هایی داریم.

سخنگوی دولت گفت: خوشبختانه رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده و منحنی های موج سوم در مقابل مردم سر تعظیم فرود آوردند و شهرهای قرمز ما به ۱۲ شهر کاهش پیدا کردند و پیش‌بینی می‌شود که تعداد کشته‌ها به زیر ۲۰۰ نفر برسد؛ البته در فصل سرما و زمستان قرار داریم بنابراین رعایت پروتکل‌ها را توصیه می‌کنیم. توصیه دیگر ما در خصوص شب یلداست که برای رعایت حال سالمندان و پدر و مادرها از دورهمی ها بپرهیزند.

ربیعی گفت: دولت معتقد است که پویایی و تحرک در جامعه محقق نخواهد شد مگر اینکه همه افراد خانواده از حقوق شهروندی خودشان خبر داشته باشند.

ادامه دارد…/مهر

 
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205220
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه