میهن صنعت:

معاینه فنی برای خودروهای دوگانه سوز الزامی شد

معاون اداره کل استاندارد استان تهران گفت: طبق بازرسی‌های انجام شده خودروهایی که در اولین دوره ورود صنعت سی ان جی به کشور از این مخازن استفاده می‌کنند در خطر جدی هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علی‌پور معاون اداره کل استاندارد استان تهران در مراسم افتتاح اولین مرکز بازرسی خودروهای دوگانه سوز جنوب غرب شهر تهران در خصوص وضعیت استاندارد سی ان جی در کشور اظهار داشت: متأسفانه طی چندین سالی که سی ان جی وارد کشور شده خدمات فنی و بازرسی آن برای خودروها به درستی انجام نشده است.

وی تصریح کرد: استانداردهای این نوع خودروها شامل استاندارد ساخت اولیه نصب، سرویس‌های نگهداری و بازرسی‌های ادواری می‌شود که طی سال‌های اخیر این امر به درستی انجام نشده است.

وی با تأکید بر قدیمی بودن مخازن برخی از خودروها و خطرساز بودن آنها اظهار داشت: برخی از مخازنی که در دوره اول ورود سی ان جی به کشور بر روی خودروها نصب شده است همانند بمب‌های در حال حرکت می‌ماند که باید هر چه سریع‌تر نسبت به معدوم‌سازی آنها اقدام شود.

وی یادآور شد: در همین راستا از سه سال قبل سازمان ملی استاندارد به صورت تصادفی بازرسی مخزن 17 هزار و 500 خودروی عمومی را آغاز کرد که طی آن 2 هزار و 600 مخزن مشکلات جدی داشتند که معدوم‌سازی آنها صورت گرفت.

معاون اداره کل استاندارد استان تهران ادامه داد: امروز نیز بازرسی فنی خودروهای دوگانه سوز در دستور کار سازمان استاندارد قرار گرفته و بنا شده همانند معاینه فنی خودروهای معمولی در مراکز معاینه فنی انجام شود؛ این امر می‌تواند ایمنی و آسایش خاطر افرادی را که از این خودروها استفاده می‌کنند به همراه دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=102465
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه