"اختصاصی میهن صنعت"

معضل کلید و شاخه هنری کوبیسم در خودرو

شاید عمده ترین دلیل آن سرمایه ای به حساب آمدن این کالای مصرفی باشد که با توجه به معضل پارکینگ در ایران، عده ای به هر دلیلی این امکان برایشان فراهم است که مشکلات خودرا با صاحب خودرو به این نحو حل و فصل کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودرو در ایران یک کالای سرمایه ای به حساب می آید چنانکه شاید در بسیاری دیگر از کشورها از آن به عنوان یک کالای مصرفی یاد شود.

از زمان ورود پیکان خاطره انگیز به ایران، بازار خرید و فروش حواله ای این خودرو در بازار داغ بوده چراکه پس از دریافت آن از کارخانه، خریدار می توانست با قیمت بیشتر و دریافت سود چشمگیر، خودرو را در بازار آزاد بفروشد.

شاید از همان زمان معضل "کلید" و "خودرو" و همچنین انتقال شاخه ی هنری "کوبیسم" به واسطه ی "کلید" بر روی خودرو رواج یافت.

با کمی دقت نظر در اطراف خودمان موارد اینچنینی زیاد به چشم خواهند خورد اما ریشه ی این ناحنجاری اجتماعی از کجاست؟

شاید عمده ترین دلیل آن سرمایه ای به حساب آمدن این کالای مصرفی باشد که با توجه به معضل پارکینگ در ایران، عده ای به هر دلیلی این امکان برایشان فراهم است که مشکلات خودرا با صاحب خودرو به این نحو حل و فصل کند.

خبرنگار میهن صنعت در این باره به گفتگو با برخی از نمایشگاه داران اتومبیل پرداخت تا هزینه ی این خط و خش ها بر روی خودرو را جویا شود.

جالب اینجاست که بنگاه داران خودرو، افت قیمتی معادل 100 تا 200 هزارتومان را هزینه این خط و خش ها می دانند و البته این هزینه برای خودروهای ارزان قیمتی نظیر پراید محاسبه می شود.

افزایش مقدار این هزینه ها با نوع و مدل خودرو رابطه ی مستقیم دارد و اگر همین خط برروی یک خودروی گرانقیمت حاصل شود مقدار این هزینه از مرز یک میلیون تومان نیز خواهد گذشت.

همه ی این هزینه تنها به واسطه ی یک کلید کاملا معمولی اتفاق خواهد افتاد.فارغ از روش های دیگر آسیب رسانی مالی به صاحبان خودرو، پدیده ی کلید و خط انداختن یک معضل اجتماعی و ضعف فرهنگیست که باید بیشتر به آن رسیدگی شود.

پویایی اقتصادی جوامع پیشرفته در گرو رشد فرهنگی آن جامعه خواهد بود و بدون شک این دو مقوله جدا از یکدیگر نیستند.توصعه اقتصادی در واقع نتیجه رفتارهای خاصی است که این رفتارهای خاص از فرهنگی خاص نشأت می گیرد.

خط انداختن خودرو یک ناحنجاری اجتماعی و ضعف فرهنگیست که به شدت چهره ی فرهنگی و اجتماعی یک جامعه را تحت شعاع قرار می دهد و وقت آن رسیده که همه ی بخش ها در خصوص ناحنجاری های موجود اجتماعی در حوزه خود تلاش کنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=92022
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه