میهن صنعت:

مقامات آلمانی خواهان حذف عبارت Autopilot از تبلیغات تسلا

مقامات آلمانی از تسلا خواسته اند تا از عبارت Autopilot در تبلیغات و فرآیند بازاریابی خود استفاده نکند. این در حالی است که این فناوری مهم ترین و اصلی ترین ویژگی است که خودروهای تولید شده توسط تسلا را نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می سازد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،

در شرایطی که به دلیل وجود قوانین سختگیرانه زیست محیطی در اتحادیه اروپا بسیاری از کشورهای عضو این اتحادیه برنامه ریزی گسترده ای برای متقاعد ساختن شهروندان خود به خرید و استفاده از خودروهای برقی صورت داده و در این راه تسهیلات مالی قابل توجهی نیز ارائه می کنند، شرکت خودروسازی تسلا به عنوان یک شرکت پیشرو در حوزه تولید خودروهای برقی با مشکلی جدید در آلمان روبه رو شده است. مقامات آلمانی از این خودروساز آمریکایی خواسته اند تا از عبارت Autopilot در تبلیغات و فرآیند بازاریابی خود استفاده نکند. این در حالی است که این فناوری مهم ترین و اصلی ترین ویژگی است که خودروهای تولید شده توسط تسلا را نسبت به سایر محصولات مشابه متمایز می سازد. 

در این راستا مقامات سازمان حمل و نقل موتوری فدرال آلمان به دلیل آنچه تبلیغات گمراه کننده خوانده اند از شرکت خودروسازی تسلا خواسته اند تا استفاده از عبارت Autopilot را متوقف کرده و از کلمات و عبارات دیگری برای توصیف ویژگی خودران بودن محصولات خود استفاده کند. یکی از نمایندگان سازمان حمل و نقل فدرال در این رابطه به خبرگزاری رویترز گفت: «نامه ای رسمی به شرکت خودروسازی تسلا ارسال شده و در آن از مدیران این شرکت آمریکایی درخواست کرده ایم تا از عبارت Autopilot برای تبلیغ ویژگی خودران بودن محصول خود استفاده نکنند چرا که استفاده از این کلمه ممکن است خریداران را گمراه کند.»

براساس گزارش های منتشر شده، در متن نامه مقامات سازمان حمل و نقل فدرال آلمان آمده است: «به منظور جلوگیری از بروز سوءتفاهم و ایجاد انتظارات غیرواقعی در مشتریان تصمیم بر آن شد تا استفاده از عبارت Autopilot در تبلیغات و پروسه بازاریابی شرکت خودروسازی تسلاموتورز متوقف شود چرا که این کلمه می تواند خریداران را نسبت به توانمندی های محصول خودران شرکت تسلا گمراه کند.» گفتنی است ارسال این نامه رسمی از سوی مقامات سازمان حمل و نقل آلمان در حالی صورت می گیرد که نظارت بر امنیت خودروها و جاده های آلمان از جمله وظایف اصلی این نهاد دولتی محسوب شده و فراخوان های مربوط به رفع نواقص فنی خودروهای فروخته شده در بازار آلمان با نظارت مستقیم این سازمان صورت می پذیرد.

با وجود محدودیتی که اخیراً از سوی مقامات دولت آلمان بر محصولات شرکت تسلا وضع شده، این شرکت هنوز نسبت به این مسئله به صورت عمومی و رسمی واکنش نشان نداده است. اگرچه این برای نخسین بار نیست که ویژگی Autopilot استفاده شده توسط مهندسان تسلا مورد توجه نهادهای نظارتی و قانون گذاری قرار می گیرد. پیش تر و در سال جاری میلادی، یکی از خریداران خودروی Model S کمپانی تسلا در حین استفاده از ویژگی Autopilot خودروی خود دچار سانحه شده و جان خود را از دست داد. هرچند بررسی های صورت گرفته حاکی از آن بود که وی به هنگام بروز تصادف با سرعتی فراتر از سرعت مجاز در حال حرکت بوده است.

با این همه «ایلان ماسک» مدیر اجرایی شرکت تسلا که به دلیل علاقه به استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در محصولات شرکت متبوع اش شناخته می شود، در حساب توئیتر خود اعلام کرد بیانیه شرکت تسلا در رابطه با محدودیت وضع شده از سوی مقامات آلمانی بر این خودروساز آمریکایی به زودی و پس از بازبینی نهایی منتشر خواهد شد.

لازم به ذکر است اخبار منتشر شده حاکی از آن است که آقای ماسک در روز چهارشنبه هفته جاری و در حاشیه معرفی یک محصول جدید در رابطه با ممنوعیت استفاده از عبارت Autopilot برای تبلیغ محصولات تسلا در آلمان با رسانه ها گفت وگو خواهد کرد.

منبع: فرصت امروز

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91840
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه