میهن صنعت :

مقصر تمام تصادفات جاده اي کشور مشخص شد!

میهن صنعت : يک کاميون چيني خواسته يا ناخواسته مقصر تمام تصادفات جاده اي کشور لقب گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت به نقل از موج، دو سال از زماني که کاميون «هوو» به نقل محافل خبري تبديل شده بود مي گذرد و در اين مدت شرکت واردکننده اين محصول در اقداماتي قابل تحسين(به دور از هر گونه تعريف و تمجيد بي جا) و در چندين مرحله فراخوان براي دارندگان اين محصول، سيستم ترمز هووهاي وارداتي را مورد بازبيني قرار داد و آن را به روز کرد.

در اين مدت نيز(دو سال گذشته) حادثه اي براي محصولات «هوو» که مشکل تصادف به سيستم ترمز آن بازگردد ثبت نشده است و اين نشان مي دهد که مسئولان ايران خودروديزل و گواه در آزمون سخت فراخوان «هوو» و بازبيني و روزآمد کردن سيستم ترمز اين کاميون ها موفق عمل کرده اند.

حال بي انصافي است که برخي از رسانه هاي داخلي بدون در نظر گرفتن واقعيات و براي جذاب تر شدن اخبار خود، تصادفات جاده اي که يک طرف آن کاميون «هوو» و البته مقصر هم نيست، با تيترهاي جنجالي خود مقصر جلوه دهند.

به اين خبر که چند روز پيش بر روي خروجي يکي از خبرگزاري ها رفت توجه کنيد:

«حادثه هاي هوو پاياني ندارد
رئيس پليس راه استان زنجان از برخورد يک دستگاه کاميون هوو و يک دستگاه کاميون ولوو در کيلومتر 30 اتوبان زنجان – قزوين خبر داد.
عبدالعلي رشتياني در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اينکه تصادف مذکور موجب مرگ فردي 24 ساله به نام «ب- ز» شده است، اضافه کرد: علت حادثه مذکور عدم توجه به جلو از سوي راننده ولوو اعلام شده است.»

براساس اين گزارش در جائيکه علت حادثه عدم توجه به جلو از سوي راننده ولوو اعلام مي شود چرا بايد با تيترهاي اين چنيني نه راننده بلکه کاميون «هوو» را مقصر جلوه داد!

اميد داريم که اين تيتر و تيترهايي از اين دست که طي يکسال گذشته شاهد آن هستيم سهوي بوده باشد چراکه مردم بهترين ناظران و داوران بوده و هستند و نبايد فهم و درک آنها را زير سئوال برد و از همه مهمتر نبايد با درج اخبار غير واقعي و يا بعضا اخباري ضد و نقيض ذهن و فکر آنان را به چالش کشيد.

جالب است بدانيم براساس اطلاعاتي که از پليس راهور بدست آمده است هم اکنون محصول «هوو» در رده پنجم تصادفات کشنده هاي کشور قرار دارد.

در پايان يادآور مي شود اينکه يک محصول وارداتي يا مونتاژ شده در داخل کشور دچار مشکل است و بايد خاطيان را جريمه و مورد بازخواست قرار داد جاي هيچ شک و ترديدي ندارد اما اينکه واقعيت را آنچه خود دوست داريم بيان کنيم جفاي در حق خودمان است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13826
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه