«میهن صنعت» گزارش می دهد:

ممنوعیت فعالیت های هواوی در اروپا

شرکت هوآوی به عنوان یکی از غول های فناوری و دومین تولید کننده بزرگ گوشی های همراه در سطح جهان شناخته می شود. اما این شرکت چینی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و طی یک سال اخیربارها از سوی دولت های آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی تحت فشارهای اقتصادی وسیاسی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شرکت هوآوی به عنوان یکی از غول های فناوری و دومین تولید کننده بزرگ گوشی های همراه در سطح جهان شناخته می شود. اما این شرکت چینی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند و طی یک سال اخیربارها از سوی دولت های آمریکا، کانادا و سایر کشورهای اروپایی تحت فشارهای اقتصادی وسیاسی قرار گرفته است.

دولت های مذکور معتقدند که گوشی‌های هوشمند و تجهیزات مخابراتی توسعه داده شده توسط هواوی اطلاعات کاربران را شنود و جاسوسی می کند.

بنیان‌گذار این شرکت چینی برای چندمین بار هرگونه وابستگی و همکاری با دولت چین را تکذیب کرده و ادعای جاسوسی محصولات و تجهیزات این شرکت را بی‌اساس خوانده است.

این ادعاها برای نخستین بار توسط دونالد ترامپ مطرح شد و هم اکنون کمیسیون اروپا با پیروی از دولت واشنگتن، ممنوعیت استفاده از تجهیزات این شرکت چینی را بررسی می کند که در نتیجه فعالیت های مخابراتی و اینترنتی شرکت هوآوی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به زودی ممنوع و متوقف اعلام خواهد شد.

به نظر می رسد دولت آمریکا برای متقاعد کردن سایر کشورها تمام تلاش خود را کرده و هوآوی با ممنوعیت فعالیت در اروپا روبرو است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=171968
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه