میهن صنعت:

ممنوعیت پخش اذان از بلندگوهای مساجد در هند

دادگاه عالی شهر الله آباد در ایالت اوتار پرادش در حکمی پخش اذان از بلندگوهای مساجد و دیگر مکان ها را ممنوع و اعلام کرد اذان تنها باید با صدای موذن و بدون استفاده از بلندگو از مناره ها مساجد پخش شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به گزارش رسانه‌های هند، پیش از این دادرسان‌های سه منطقه قاضی پور، هاتراس و فرخ آباد در ایالت اوتار پرادش پخش اذان از مساجد را به بهانه مقابله با ویروس کرونا ممنوع کرده بودند. 

دادگاه الله آباد در این ایالت، ضمن لغو این ممنوعیت، پخش اذان با استفاده از صدای موذن‌ها را مجاز دانست. 

یک هیات از قضات ارشد در دادگاه الله آباد اعلام کردند: ما معتقدیم که اذان باید توسط موذن‌ها از مناره مساجد بدون استفاده از بلندگو پخش شود و مقامات دولتی نباید به بهانه مقابله با ویروس کرونا، در پخش اذان از مناره مساجد جلوگیری کنند. اذان جزئی پایه‌ای و بسیار مهم در دین اسلام است. 

در ادامه این حکم دادگاه عالی الله اباد آمده است: تحت هیچ شرایطی پخش اذان با استفاده از بلندگوها بین ساعت‌های ۱۰ شب تا ۶ صبح مجاز نخواهد بود و خادمان مساجد در صورتی که قصد دارند از بلندگو برای پخش اذان استفاده کنند، باید از مقامات مربوطه مجوز لازمه را به دست آورند. 

پیش از این سلمان خورشید یک رهبر ارشد حزب مخالف کنگره، سید وسیم قادری یک وکیل ارشد در دادگاه عالی هند و همچنین افضل انصاری نماینده پارلمان در ایالت اوتار پرادش با ارائه درخواستی به دادگاه الله اباد، نسبت به ممنوعیت پخش اذان از مساجد در سه منطقه اوتار پرادش شکایت کرده بودند./ایرنا

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195881
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه