مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد خبر داد:

منطقه ویژه اقتصادی لامرد آماده جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به گزارش های پیشرفت منطقه و سرمایه گذاری های صورت گرفته در جمع خبرنگاران گفت: ما در منطقه اقتصادی لامرد مساحت ۸۵۰۰ هکتاری با تمامی زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم کرده ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد با اشاره به گزارش های پیشرفت منطقه و سرمایه گذاری های صورت گرفته در جمع خبرنگاران گفت: ما در منطقه اقتصادی لامرد مساحت ۸۵۰۰ هکتاری با تمامی زیرساخت های لازم برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی را فراهم کرده ایم. 

 
دکتر فریدون فدایی دولت در ادامه افزود: این منطقه چه از لحاظ ایمنی، پدافند غیرعامل و محورهای مواصلاتی و همچنین حضور دو فرودگاه بهترین شرایط را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کرده است. روز گذشته اولین پرواز ایران – قطر انجام پذیرفت و در هفته آینده نیز اولین پرواز ایران – کویت نیز صورت خواهد گرفت.
 
وی گفت: در حال حاضر یک پروژه بزرگ آبی نیز به کمک سرمایه گذار داخلی در حال انجام است تا در بخش های مختلف که نیازمند اب هستیم، سرمایه گذاران دچار مشکل نشود.
 
دکتر فدای دولت افزود: در حال حاضر ۱.۲ میلیارد دلار در پروژه آلمینیوم سرمایه گذاری شده است. متاسفانه در فاز های ۲ و ۳ شرکت چینی پس از خروج آمریکا از برجام، پروژه را رها کرده که به زودی مشکلات آن را مرتفع خواهیم کرد. در حوزه انرژی خورشیدی نیز حدود ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری صورت گرفته است.
 
 
وی ادامه داد: در بخش صادرات، ایجاد بندر پارسیان نقش مهمی ایفا خواهد کرد. در همین دو هفته گذشته اولین کشتی تجاری با ظرفیت ۱۲۰۰ تن برای صادرات سیمان پهلو گرفت. به زودی کشتی بزرگتری با ظرفیت ۲۷ هزار تن در این بندر پهلو خواهد گرفت و همزمان با حضور مسئولین دولتی این بندر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.ظرفیت بندر پارسیان برای تخلیه و بارگیری حدود ۴۰ میلیون تن است.
 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد گفت: یکی دیگر از اهداف ما تولید روزانه ۴ هزار حلقه رینگ آلمینیومی خودرو است تا به این واسطه از واردات آن به کشور جلوگیری کنیم و به خودکفایی لازم برسیم. در مراحل بعدی برنامه ریزی های لازم برای صادرات این محصولات نیز صورت خواهد گرفت.
 
وی ادامه داد: سرمایه گذار این بخش داخلی است و بنا بر این است که این کارخانه در محل آلمینیوم جنوب احداث شود.
 
وی افزود: در بحث حفاظت از محیط زیست، موافقت و مجوز لازم را از سازمان محیط زیست دریافت کرده ایم اما در این حوزه الزماتی نیز مانند پس مانده های ضایعات صنعتی، سیل بند و … شامل ما شده که تمامی آنها رعایت می شود.
 
دکتر فدایی دولت گفت: ۵۰ هزار نفر در افق دیده شده، میزان اشتغال زایی منطقه اقتصادی لامرد خواهد بود اما در حال حاضر حدود ۵۰۰۰ هزار نفر در این بخش شاغل شده اند. در حال حاضر حدود ۵۰۰ چینی در منطقه در حال فعالیت هستند و تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا نیز صورت گرفته شده است. تعدادی به مرخصی رفته اند و گفته ایم فعلا برنگردند.
 
وی ادامه داد: تا افق ۱۴۰۴ منطقه اقتصادی لامرد شامل ردیف بودجه ای دولت است اما بعد از آن این منطقه باید خود به فکر درآمد باشد.
 
دکتر فدایی دولت افزود: در بحث تامین ارزی مشکل وجود دارد که باید این مشکل‌حل شود اما در بخش جذب سرمایه گذاری با بانک های کشور صحبت شده تا بر طبق قوانین خودشان، مشکلات سرمایه گذاران را حل کنند.
 
خبر در حال تکمیل است…
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190877
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه