میهن صنعت :

مهلت خودروسازان برای ارتقای استاندارد آلایندگی تعویق نمی افتد

میهن صنعت : معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خودروسازان تا پایان امسال مهلت دارند سطح استاندارد آلایندگی خودروهای تولیدی خود را ارتقا دهند و به هیچ عنوان این امر به تعویق نخواهد افتاد.

به گزارش «میهن صنعت»، محمدعلی شاعری، با بیان این مطلب و با تاکید بر ضرورت ارتقای سطح استاندارد خودروهای تولید داخل به یورو4 اظهار داشت: بر اساس بند شش طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید استاندارد خودروهای تولید داخل تا ابتدای سال 92 به یورو 4 ارتقاء یابد در غیر این صورت خودروهای تولید شده شماره‌گذاری نمی‌شود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه افزود: به هیچ عنوان مهلت ارتقای سطح استاندارد خودروهای تولید داخل به یورو 4 به تعویق نخواهد افتاد و این مصوبه باید اجرایی شود.

وی بیان داشت:‌ سازمان حفاظت محیط زیست طبق قانون عمل می‌کند و بر اساس قانونی که به تصویب دولت رسیده است باید از ابتدای سال 92 خودروهای کشور با استاندارد یورو 4 تولید و توسط نیروی انتظامی شماره گذاری شوند در غیر این صورت، خودروهایی که با استاندارد یورو2 تولید شوند،‌ نیروی انتظامی از شماره‌گذاری آنها طبق مصوبه مزبور خودداری می‌‌کند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به تعویق انداختن مصوبه خلاف قانون و مصالح کشور است و تا زمانیکه این مصوبه پابرجاست تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها باید طبق آن عمل کنند.

به گفته شاعری‌ به استناد بند شش طرح جامع کاهش آلودگی هوا کلیه خودروهای تولید داخل در صورت دارا بودن استاندارد یورو 4 شماره‌گذاری می‌شوند.

وی به «فارس» گفت:‌ این مصوبه پابرجاست و تمامی سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط موظف به اجرای آن هستند.
شاعری بیان کرد: هم اکنون بخش قابل توجهی از خودروهای تولید داخل توانسته‌ است استاندارد یورو 4 را پاس کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروهایی مانند مگان،‌ تندر90،‌ تیانا و خودروهای تولیدی شرکت‌های خودروسازی مدیران خودرو، کرمان موتور، گروه بهمن و نیز بخشی از تولیدات شرکت‌های ایران خودرو و سایپا بر اساس استاندارد یورو4 تولید و شماره‌گذاری می‌شود.

معاون سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: شرکت‌های خودروسازی ایران خودرو و سایپا باید تا پایان سال جاری و از ابتدای سال 92 استانداردهای خودروهای تولیدی خود را با استاندارد یورو 4 انطباق دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10645
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه