«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

تولید خودروهای الکتریکی توسط داج، تولید نخستین شاسی بلند کوپه جیلی با پلتفرم ولوو و ادامه ماجراهای دستگیری کارلوس گوسن از مهمترین رویدادهای هفته گذشته بود که در ذیل مروری بر آن ها شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، تولید خودروهای الکتریکی توسط داج، تولید نخستین شاسی بلند کوپه جیلی با پلتفرم ولوو و ادامه ماجراهای دستگیری کارلوس گوسن از مهمترین رویدادهای هفته گذشته بود که در ذیل مروری بر آن ها شده است.

معرفی شاسی بلند کوپه جیلی با پلتفرم مشترک ولوو

خودروساز چینی جیلی به پیروی از ب ام و و مرسدس از نخستین شاسی بلند کوپه ی خود با عنوان FY11  رونمایی کرد.

این محصول چینی ها برمبنای یک پلتفرم مشترک با ولوو طراحی شده و در زیر کاپوت آن یک پیشرانه ی 2 لیتری توربوشارژر با قدرت 235 اسب بخار قرار می گیرد.

این خودرو براساس  ولوو XC40 ساخته شده و از ویژگی های ظاهری آن می  توان به ورودی های هوای بزرگ در زیر سپر و ظاهری عضلانی و نیز تزیینات کرومی اشاره کرد.

اطلاعات زیادی در خصوص بخش فنی آن منتشر نشده و نام رسمی این خودرو هنوز مشخص نیست و تنها با کد FY11 شناخته می شود.

عدم محدودیت سرعت در اتوبان‌های آلمان لغو می شود!

دولت آلمان قصد داردعدم محدودیت سرعت در اتوبان‌های این کشور را لغو کند. کمیته‌ی ملی آینده حمل‌ونقل به منظور کاهش آسیب های زیست محیطی پیشنهاداتی ارائه داده که یکی از آن ها لغو عدم محدودیت سرعت در اتوبان های آلمان است.

لازم به ذکر است که پیشنهادات این کمیته هنوز نهایی نشده و نتایج آن در اوایل فروردین مشخص می شود.

گوسن پیشنهاد پابند الکترونیکی را به دادگاه داد!

کارلوس گوسن، مدیرعامل پیشین گروه اتحاد نیسان، میتسوبیشی و رنو که به اتهام تخلف مالی در زندان توکیو به سر می برد، در خواست پابند الکترونیکی و آزادی مشروط داده است.

گوسن به منظور دفاع بهتر از حق خود از دادگاه درخواست کرده که وی را به شرط اتصال یک پابند الکترونیکی و محافظان فیزیکی آزاد کند.

اتحاد بین رنو، نیسان و میتسوبیشی طی دو دهه گذشته ایجاد شده است و در سال گذشته مدیر این شرکت به اتهام تخلف مالی دستگیر شد و پس از انتشار این خبر سهام شرکت های رنو ونیسان به شدت افت کرد.

گفته می‌شود گوسن حدود 80 میلیون دلار از درآمد خود بین سال‌های 2010 تا 2018 را گزارش نکرده است.

داج هم به جمع تولید کنندگان خودروهای برقی پیوست

داج در سال ۲۰۱۸ با فروش نزدیک به ۶۷هزار خودرو در داخل امریکا سال نسبتا موفقی را پشت سر گذاشت و حالا به فکر تولید خودروهای برقی و هیبریدی افتاده تا از رقبای خود عقب نماند.

 داج قصد دارد تا مدل جدید خودروی چلنجر خود را به صورت برقی تولید کند و در 5 سال آینده محصولات خود را روانه بازار کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=171418
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه