«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور عنوان محبوبترین بخش را یدک می کشد و بسیاری از شرکت های خودروسازی به دنبال حضور گسترده تر در این حوزه هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور عنوان محبوبترین بخش را یدک می کشد و بسیاری از شرکت های خودروسازی به دنبال حضور گسترده تر در این حوزه هستند. در هفته اخیر نیز برندهای خودروسازی از جمله میتسوبیشی و کیاموتورز اخبار جدیدی از شاسی بلندهای خانواده خود منتشر کردند که در ذیل به آن ها پرداخته شده است.

 

مشخصات فنی و قیمت کیا تلوراید منتشر شد

خودروساز کره ای کیا موتورز پس از انتظارات طولانی، سرانجام مشخصات فنی کیا تلوراید را منتشر کرد.

این مدل تازه وارد در سال 2020 روانه بازار می شود و در زیر کاپوت تمامی مدل های آن یک پیشرانه وی 6 308 لیتری باقدرت 291 ایب بخار و 355 نیوتون متر گشتاور قرار می گیرد.

فناوری و سیستم های کمک راننده زیادی در این خودرو تعبیه شده که از جمله می توان به سیستم هشدار نقطه‌ی کور وسیستم پیشگیری از تصادف اشاره کرد.

نسخه های گران تر این محصول چشم بادامی ها مجهز به رینگ‌های ۲۰ اینچی، سانروف برقی و گرمکن صندلی است.

مدل استاندارد این خودرو با قیمت 33 هزار و990 دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد و قیمت گران ترین تیپ آن 41 هزار 490 دلار است.

ب ام و X3M و X4M در آستانه ورود به بازار

خودروساز آلمانی ب ام و با رونمایی از ب ام و X3M و X4M خط تولید شاسی بلندهای خود را گسترش داد. این دو نسخه تازه وارد برای رقابت با مرسدس AMG GLS 63 و آلفا رومئو کوادریفوگلیو آماده می شوند.

نخستین مرحله برای ایجاد یک خودرو سری ام استفاده از یک پیشرانه پرقدرت است. در زیر کاپوت این دو مدل اسپرت آلمانی یک پیشرانه توئین توربو 3 لیتری قرار می گیرد که قادر به تولید 473 اسب بخار قدرت و 600 نیوتون متر گشتاور است که امکان سفارش نسخه 503 اسب بخاری نیز برای مشتریان وجود دارد.

شاسی و سیستم تعلیق ب ام و X3M و X4M به منظور کارایی بهتر تقویت شده و دامپرهایی با کنترل الکترونیکی در سه حالت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس در اختیار راننده قرار می گیرد.

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت معرفی شد

میتسوبیشی اوتلندر اسپرت و یا ASX با تغییرات قابل توجه و ظاهری جدید رونمایی شد.

نسخه 2020 این خودرو ژاپنی با زبان طراحی داینامیک شیلد (Dynamic Shield) این شرکت سازگار شده و در نتیجه شباهت زیادی به اکلیپس کراس پیدا کرده است.

چراغ های عقب و جلو ال ای دی بخشی از به روز رسانی مدل سال 2020 است و اضافه شدن رنگ هایی نظیر قرمز الماسی، نارنجی آفتابی و قهوه ای بلوطی به رنگ بندی های این خودرو طیف گسترده ای از سلیقه مشتریان را پوشش می دهد.

کابین این کراس اوور ژاپنی نیز دچار تغییراتی شده که از شاخص ترین آن ها می توان به بزرگتر شدن صفحه نمایش سیستم اینفوتیمنت از 7 به 8 اینچ نام برد.

اطلاعاتی در خصوص قدرت و یا گشتاور این نسخه تازه وارد منتشر نشده اما پیش بینی می شود که قادر به تولید 148 اسب بخار قدرت و 195 نیوتون متر گشتاور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=172300
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه