«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

با پایان اخبار نمایشگاه ژنو 2019 و رونمایی محصولات شرکت های خودروسازی، صنعت خودرو هفته نسبتا آرامی را سپری کرد که از جمله رویدادهای مهم آن می توان به رونمایی از شاسی بلند تسلا اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، با پایان اخبار نمایشگاه ژنو 2019 و رونمایی محصولات شرکت های خودروسازی، صنعت خودرو هفته نسبتا آرامی را سپری کرد که از جمله رویدادهای مهم آن می توان به رونمایی از شاسی بلند تسلا اشاره کرد.

حضور خودروی مفهومی کارما وپینین فارینا در شانگهای 2019

شرکت های خودروسازی کارما وپینین فارینا برای تولید یک کانسپت با یکدیگر همکاری کرده اند و قرار است، محصول مشترک خودرا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 به نمایش بگذارند. نمای جلو خودرو با توجه به طراحی عمودی و فاصله در قسمت پایین و نیز چراغ های ال ای دی از ظاهر تهاجمی دور شده است.

شرکت خودروسازی کارما پیش از این، تیزر کانسپت خود با عنوان ویژن را منتشر کرد و به نظر می رسد که این دو خودرو مفهومی از ویژگی های ظاهری مشترک بهره برده باشند.

کارما قصد دارد تا از دو کانسپت ویژن و پینین فارینا در نمایشگاه خودرو شانگهای 2019 رونمایی کند. این رویداد خودرویی از 16 آوریل سال جاری میزبان بسیاری از برندهای مشهور صنعت خودرو است که برای اطلاع از جزییات بیشتر باید تا آغاز این گردهمایی سالیانه منتظر ماند.

کوچکترین بوگاتی معرفی شد

شرکت خودروسازی بوگاتی در جشن تولد 110 سالگی خود قصد دارد تا میراث گران بهای خود را به نمایش بگذارد. این خودروساز مشهور پس از رونمایی از گرانترین خودرو جهان در نمایشگاه ژنو، هم اکنون به دنبال معرفی محصولی متفاوت است.

این محصول جالب بوگاتی با عنوان بیبی دو ( Baby II) شناخته می شود و به علاوه، لقب کوچک و ارزان ترین خودرو بوگاتی را یدک می کشد.

بوگاتی بیبی دو در ادامه نسخه مدل تایپ 35 عرضه می شود. خودرو تایپ35 از سال های 1927 تا 1936 تولید شد و حالا نسخه امروزی آن تنها با قیمت33,800 دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

نسخه اورجینال این خودرو تنها برای کودکان مناسب بود اما با تغییرات جدید، بزرگسالان نیز می توانند از این خودرو استفاده کنند.

همان طور که مشخص است، نمی توان از این خودرو انتظار پیشرانه ی  1,479اسب بخاری داشت و مهندسان بوگاتی برای بیبی دو یک پیشرانه الکتریکی با قدرت 1.3 اسب بخاری (حالت کودکان) و قدرت 5 اسب بخار (حالت بزرگسالان) در نظر گرفتند.

علاو براین، بوگاتی تازه وارد از سیستم rwd بهره برده و مجهز به پک باتری یون لیتیومی است.

شاسی بلند تسلا آماده رونمایی می شود

خودروساز الکتریکی تسلا تیزر کامپکت مدل Y را پیش از رونمایی رسمی آن در استودیو طراحی لس آنجلس در تاریخ 14 مارس منتشر کرد.

ایلان ماسک اعلام کرده که تسلا مدل Y، 10 درصد از مدل 3 بزرگتر بوده و طول و عرض آن به ترتیب 4,694 و1,849 میلی متر است. انتظار می رود که این محصول امریکایی با قیمت 40 هزار پوند در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

این خودرو تسلا در کارخانه گیگافکتوری نوادا این شرکت به همراه پک باتری و موتور الکتریکی تولید می شود.

طبق اعلام ایلان ماسک، سه چهارم  تجهیزات مدل Y از نسخه مدل 3 قرض گرفته شده و انتظار می رود که در آینده، نسخه مدل 3 به همراه مدل Y در کارخانه نوادا تولید شود.

شرکت تسلا پیش از این اعلام کرده بود که قرار است خودرو مدل Y در سال جاری عرضه شود اما با توجه به زیان مالی این شرکت، انتظار می رود در سال 2020 در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

تسلا مدل Y پس از مدل 3 گام بزرگ این شرکت در راستای تولید انبوه محسوب می شود و عرضه آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

تسلا از پلتفرم مدل 3 در خودرو مدل Y بهره برده و به همین دلیل، انتظار می رود که به زودی روانه بازار شود.

اطلاعات زیادی از این شاسی بلند تسلا منتشر نشده و برای اطلاع از جزییات فنی آن باید تا رونمایی آن در استودیو طراحی لس آنجلس منتظر ماند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=173702
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه