«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

همانند هفته های اخیر در این یکشنبه هم به مهمترین رویدادهای جهان خودرو پرداخته شده است که سازنده خودروهای سوپر اسپرت از جمله فراری و لامبورگینی پربازدیدترین اخبار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، همانند هفته های اخیر در این یکشنبه هم به مهمترین رویدادهای جهان خودرو پرداخته شده است که سازنده خودروهای سوپر اسپرت از جمله فراری و لامبورگینی پربازدیدترین اخبار را به خود اختصاص دادند.

 نوار 1 و 2 مرسدس در موناکو شکسته شد

مسابقه موناکو در حالی استارت خورد که در روز تمرین و تعیین خط مرسدس‌ها بسیار خوب عمل کردند و توانستند رده‌های بالا را از آن خود کنند.

فراری نیز روند چند مسابقه خود را تکمیل کرد و با اشتباهات فردی و تیمی مقامی بهتر از 4 برای سباستین فتل و 16 برای لکلرک به دست نیاورد.در خط استارت مکس ورشتاپن از ردبول در جایگاه سوم ایستاده بود تا با یک استارت سریع بتواند بالاخره در پیست موناکو به پیروزی برسد.

لکلرک با استارت خوبی که داشت توانست خود را چند رده بالا بکشد تا بتواند اشتباه خود را که در روز تعیین خط مرتکب شده بود جبران کند.لکلرک با اعتماد به نفس و روحیه‌ای شکست ناپذیر سبقتی دیدنی در کند‌ترین و باریک ترین پیچ پیست موناکو می‌گیرد و پشت رومن گروژان چند دور می‌زند تا در پیچ راسکاس با یک سبقت فوق‌العاده این راننده فرانسوی را جا می‌گذارد.

خودروهای رده اول سریعا برای تعویض لاستیک به پیت مراجعه می‌کنند.مرسدس با داشتن دو راننده در رده اول کار دشواری داشت تا جایی که نتوانست برای بوتاس سریع باشد و در خروج از پیت مکس ورشتاپن هرچند با زیرکی و تصادف جایگاه دومی آن را از او بگیرد.

ناظران مسابقه تایید کردند که مکس خطا کرده و 5 ثانیه به آن پنالتی دادند.سباستین فتل در این مسابقه کار خاصی نکرد اما توانست با حفظ جایگاه سومی خود و با توجه به پنالتی مکس در پایان مسابقه رده دوم را از آن خود کند.یکی دیگر از نکات این مسابقه برخورد جیوویناتزی و رابرت کوبیتسا بود که ترافیک خطرناک وشدیدی را در پیچ ایجاد کرد که خوشبختانه حادثه‌ای در بر نداشت و تنها جوویناتزی 5 ثانیه پنالتی دریافت کرد.

هرچند در نهایت نوار 1 و 2 مرسدس در موناکو شکسته شد، اما آنها باز هم بر روی سکو رفتند و توانستند امتیاز خوبی را کسب کنند.

بالاخره سوپر اسپرت هایبرید فراری معرفی شد

 پس از انتظاری چند ماهه بالاخره سوپر اسپرت هایبرید و جدید فراری به صورت رسمی معرفی شد. درست است که این خودرو نیز مانند لافراری به صورت هایبرید تولید شده اما SF90 نسبت به لافراری پیشرانه بنزینی کوچکتر، قابلیت شارژ پلاگین، سیستم چهارچرخ متحرک و اسب بخارهای بیشتری دارد که آن را متمایز می‌کند.

فراری در کنار این پیشرانه بنزینی از سه موتور الکتریکی و یک پک باطری لیتیوم-یون استفاده کرده که یکی از آنها بر روی اکسل عقب و دوتای دیگر در قسمت جلوی خودرو کار گذاشته شده‌اند.

فرمان جدید فراری دارای 4 مود رانندگی eDrive، هایبرید، پرفورمنس و کوالیفای است که دو گزینه اول نیروی خود را از باطری‌ها می‌گیرند و در دو گزینه بعدی نیز پیشرانه 8 سیلندر وارد بازی می‌شوند.

کاهش چشمگیر وزن گاو خشمگین لامبورگینی

وزن خشک لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه جوتا کوپه قبل از اضافه کردن مایعات داخل خودرو 1.525 کیلوگرم است. حالا والنتینو بالبوانی راننده تست لامبورگینی راه حلی برای کاهش وزن این گاو خشمگین پیدا کرده است. او سال‌ها راننده تست لامبورگینی بود و تصمیم گرفت در سال 2008 بازنشسته شود.

در سال 2016 والنتینو با ثبت و برقراری یک شرکت که با نام VB شناخته می‌شود دوباره به بازی برگشت.والنتینو در این مدت یک اگزوز ویژه طراحی کرده است که باعث می‌شود لامبورگینی آونتادور سوپر ولوچه یک درصد کاهش وزن پیدا کند.

والنتینو با نصب این اگزوز که تماما از تیتانیوم ساخته شده و شبیه به شاخ‌های یک گاو نر است توانست 4.66 کیلوگرم از وزن این گاو ایتالیایی بکاهد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=177660
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه