«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

بسیاری از افراد اخبار مربوط به صنعت و بازار خودرو را پیگیری می کنند و همواره رویدادهای خودرویی نظیر معرفی محصولات جدید از برندهای مطرح در این حوزه و یا رکود شکنی ابرخودروها برای بسیاری از افراد قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بسیاری از افراد اخبار مربوط به صنعت و بازار خودرو را پیگیری می کنند و همواره رویدادهای خودرویی نظیر معرفی محصولات جدید از برندهای مطرح در این حوزه و یا رکود شکنی ابرخودروها برای بسیاری از افراد قابل توجه بوده است.

در این بخش تلاش شده تا به پربازدیدترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر پرداخته شود و در ذیل خلاصه ای از آن ها گردآوری شده است.

 

مک لارن سنا شعله ور شد

 در حاشیه برگزاری مسابقه فرمولا یک اتریش، یک دستگاه مک‌لارن سنا دچار آتش سوزی شد. این خودرو که تحت هدایت گرهارد برگری راننده سابق مسابقات فرمول یک بود در حال رانندگی در پیست دچار حریق می‌شود. برگری پس از متوجه شدن از خودرو خارج می‌شود و مارشال‌های پیست این خودرو را اطفا کردند.

مالک این خودرو شخصی آلمانی است که پیج Gercollector را در اختیار دارد که عکس‌های کلکسیون خود را در آنجا قرار می‌دهد. این دومین بار است که مک لارن سنا با تولید محدود 500 عدد دچار آتش سوزی می‌شود.

 

 ب ام و X6 بالاخره بازگشت

ب‌ام‌و به نوعی ابداع کننده سبک شاسی بلند کوپه در دنیا است و حالا بعد از گذشت چند سال X6 با سومین نسل خود دوباره به بازی برگشته تا با توان بیشتر، فضای بیشتر و تکنولوژی برتر به همه ثابت کند چه کسی در این کلاس حرف اول را می‌زند. X6 نیز مانند X5 بر روی معماری جدید پلتفرم ب‌ام‌و، موسوم به CLAR توسعه یافته است و همچنان از طراحی تهاجمی با خطوط تیز سود می‌برد. ب‌ام‌و برای نسل جدید X6 از آپشن نورپردازی جلوپنجره استفاده کرده است که زیاد با سبک و استایل این خودرو همخوانی ندارد.

ب‌ام‌و نه تنها پلتفرم بلکه قوای محرکه X6 را نیز تغییر داده است. بر این اساس مدل‌های پایه sDrive40i و xDrive40i از پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مجهز به توئین توربو استفاده می‌کند که توان تولید 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور را داراست.

 این پیشرانه 33 اسب بخار قدرت و 47 نیوتن متر گشتاور بیشتری نسبت به نسل پیشین X6 دارد که باعث می‌شود 0 تا 100 این خودروها برای مدل sDrive به 5.2  و برای مدل xDrive به 5.3 ثانیه برسد.

 

قدرتمندترین کوروت تاریخ معرفی شد

 همه ما هنسی را با ونوم جی‌تی، رکورد دار سرعت(434 کیلومتر بر ساعت) می‌شناسیم. حالا این کمپانی یک دستگاه شورولت کوروت C7 ZR1 2019 را تبدیل به قدرتمند‌ترین، سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین کوروت تاریخ کرده است.

این کوروت مجهز به یک پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری مجهز به توربو شارژر است که توان تولید 755 اسب بخار قدرت و 969 نیوتن متر گشتاور را داراست و می‌تواند 0 تا 100 کیلومتر برساعت را طی مدت زمان 2.9 ثانیه طی کند.

بسیاری از قطعات در این پیشرانه تعویض و یا ارتقا داده شده است که برخی از آنها شامل گشاد کردن سیلندر، استفاده از هدرز استیل با سایز بزرگتر، لوله‌های استیل میانی، کاتالیزور جدید، گشاد کردن دهانه سوپر شارژر، ارتقا پولی‌های بالا و پایین، ارتقا کامل سیستم اگزوز و.. می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179798
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه