«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر منتشر شد.

سدان سریع ب ام و رسید!

شرکت ب ام و در هفته گذشته از نسخه M کراس اوورهای مدل های X5 و X6 رونمایی کرد و حالا نوبت به معرفی یک خودرو از سری M شده است. کوپه گرن M8 نیز به خانواده بزرگ ب ام و اضافه شد و همانند برادران SUV خود قادر به تولید 617 اسب بخار قدرت است.

قدرت خودروهای گرن کوپه 8M و گرن کوپه کامپتیشین M8 از پیشرانه ی توئین توربوشارژر 4.4 لیتری وی 8 تامین می شود که نسخه استاندارد آن قادر به تولید 600 اسب بخار قدرت و 750 نیوتون متر گشتاور بوده و قدرت مدل کامپتیشین به 617 اسب بخار می رسد.

براساس اعلام این شرکت آلمانی، تنها 50 دستگاه خودرو از مدل لیمیتد ادیشن این خودرو بارنگ سبز متالیک و رینگ های 20اینچی تولید خواهد شد که اطلاعاتی در خصوص قیمت آن منتشر نشده است.

یکه تازی تسلا در بازار خودرو

هر فردی که اخبار خودروساز الکتریکی تسلا را دنبال می کند، از تاثیرات چشمگیر آن بر سازندگان خودروهای برجسته باخبر است. اکثر تولید کننده های خودروهای سدان و اس یو وی به دنبال توسعه محصولات خود برای رقابت با این شرکت آمریکایی هستند. شرکت Capital One که در زمینه ی تامین مالی خودرو فعالیت می کند، طی یک تحقیق با عنوان تاثیرات تسلا به بررسی این موضوع پرداخته است.

براساس گزارش Capital One، ب ام و 320i سال 2018 نزدیک به 20 درصد از ارزش خود را از دست داده و قیمت آن از 37 هزار و 700 دلار به 30 دلار هزار رسیده است و از طرفی دیگر، قیمت خودرو مرسدس کلاس B از 18 هزار 500 دلار به 13 هزار 250 دلار کاهش پیدا کرده و ارزش آن 30 درصد افت کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که 22 درصد مبادله و تجارت برای خودروهای تسلا از برندهای لوکس اروپایی هستند و درحالی که به صورت طبیعی، این نرخ تنها 10.9 درصداست.

استون مارتین ونتیج رودستر رونمایی شد

 استون مارتین نخستین تصاویر رسمی خودرو رودستر ونتیج خود را منتشر کرد. این خودرو استون مارتین برای رقابت با مدل های پورشه 911 کابریولت و آئودی R8 اسپایدر در بهار سال 2020 روانه بازار می شود.

استفاده از سقف نرم الکتریکی متحرک به جای مدل ثابت فلزی منجر به تغییر چشم گیری در طراحی این خودرو شده است. استون مارتین تاکنون مشخصات فنی این محصول خود را منتشر نکرده اما به نظر می رسد که همانند کوپه آن باشد.

انتظار می رود که رودستر ونتیج از پیشرانه 4 لیتری توئین توربوشارژر وی 8 مرسدس AMG با قدرت 503 اسب بخار و گشتاور 685 نیوتون متر بهره ببردونتیج کوپه 1530 کیلوگرم بوده و شتاب صفر تا 60 مایل و بیشینه سرعت آن به ترتیب برابر با 3.7 ثانیه و 195 مایل برساعت است که پیش بینی می شود با توجه به سقف نسخه رودستر و وزن بیشتر آن، این خودرو کندتر باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=187240
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه