«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که به این منظور در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که به این منظور در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود. مدیرعامل پیشین نیسان و خودروسازهای آلمانی خبرسازترین اتقاق های را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

کارلوس غصن در لبنان!

 داستان مدیر پیشین شرکت خودروسازی نیسان با انتشار خبر خروج آن از کشور ژاپن پیچیده تر شد. براساس اخبار منتشر شده، کارلوس غصن امروز ژاپن را به مقصد لبنان ترک کرده است و آن چه این سفر را عجیب می کند، اتهامات و نقض قوانین مالی و همچنین  بازداشت خانگی وی است.  

اگرچه صحت این خبر هنوز تایید نشده اما براساس گفته ی یک منبع آگاه، کارلوس غصن با جت شخصی خود از طریق تریکه به بیروت سفر کرده است.هنوز مشخص نیست که مدیرعامل پیشین توسط مقامات ژاپنی آزاد شده و یا این که تحت تعقیب قرار دارد اما می توان مطمئن بود که براساس قانون ژاپن، وی اجازه خروج از کشور را نداشته است.

قیمت ب ام و X3 پلاگین هیبریدی اعلام شد

 ب ام و در اوایل سال 2019 از گسترش مدل X3 خبر داد و در واقع مدل پلاگین هیبریدی X3 از سوی این خودروساز باواریایی معرفی شد.

مدل 2020 ب ام و X3 xDrive30e در اوایل سال جاری با قیمت 49,545 دلار در اختیار مشتریان قرار می گیرد. ب ام و از یک پیشرانه توربوشارژر 2 لیتری 4 سیلندر و یک  موتور الکتریکی به همراه پک باتری یون لیتیومی 12کیلووات ساعتی بهره برده است که نیرو از طریق گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به چهارچرخ منتقل می شود.

خروجی کراس  اوور هیبریدی در مجموع 292 اسب بخار بوده و گشتاور آن برابر با 420 نیوتون متر است. قیمت مدل xDrive30e در واقع بین دو مدلxDrive30i با قدرت 248 اسب بخار و  X3 M40i  (392 اسب بخار) قرار دارد.

مقایسه ب ام و X3 PHEV با سایر رقبا کمی دشوار است زیرا مصرف سوخت آن منتشر نشده و پیش بینی می شود که طی ماه های آینده اطلاعاتی بیشتری از آن در اختیار مشتریان قرار بگیرد در نتیجه می توان با مدل های مرسدس GLC 350e و ولوو XC60 T8 مقایسه کرد.

 مرسدس بنز EQA رندر شد

 مرسدس بنز در حال تکمیل و توسعه خانواده خودروهای الکتریکی خود بوده که از جمله می توان به مدل آلایندگی صفر کراس اوور GLA اشاره کرد. این خودرو با عنوان EQA شناخته شده و تصاویر جاسوسی آن در خیابان های عمومی اسکاندیناوی منتشر شده است و در رندر جدید آن تلاش شده تا طراحی نهایی آن به نمایش گذاشته شود.

براساس اطلاعات منتشر شده، مرسدس بنز EQA از یک پیشرانه کاملا الکتریکی با رنج مسافتی 298 مایل بهره برده و خروجی های زیادی برای این پیشرانه مدنظر است.با توجه به این که مرسدس بنز GLA به تازگی معرفی شده، حداقل 12 ماه برای رونمایی EQA زمان لازم است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190027
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه