«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

علاقه مندان به دنیای خودرو در هفته گذشته شاهد معرفی نسخه جذاب استون مارتین ونتیج رودستر و اخباری از محصولات تازه وارد کیا و هیوندای بودند که در این بخش از مهمترین اخبار خودرویی مروری بر آن ها شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، علاقه مندان به دنیای خودرو در هفته گذشته شاهد معرفی نسخه جذاب استون مارتین ونتیج رودستر و اخباری از خودروهای الکتریکی بودند که در این بخش از مهمترین اخبار خودرویی مروری بر آن ها شده است.

استون مارتین ونتیج رودستر جدید معرفی شد

مدل جدید استون مارتین ونتیج رودستر با قیمت 126,950 پوند و پیشرانه 503 اسب بخاری رونمایی شد.

شرکت استون مارتین خط تولید ونتیج را با عرضه کانورتیبل گسترش داده و استون مارتین ونتیج رودستر تازه وارد قرار است که با نسخه کابریولت پورشه 911 در نمایشگاه خودرو ژنو رقابت کند.

مدل رودستر 60 کیلوگرم سنگین تر از نسخه کوپه بوده اما عملکرد آن فوق العاده بوده و شتاب صفر تا 62 مایل آن به 3.8 ثانیه می رسد که 0.2 ثانیه کمتر از کوپه است. استون مارتین مدعی شده که بیشینه سرعت رودستر برابر با 190 مایل بر ساعت است.

 

رشد چشمگیر فروش خودروهای الکتریکی در ایتالیا 

به نظر می رسد که شهروندان و مشتریان ایتالیایی از آغاز سال ۲۰۲۰ میلادی استقبال بی نظیری از خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست کرده‌اند؛ به گونه ای که میزان فروش این محصولات در ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با ژانویه ۲۰۱۹ حدود ۵۸۷ درصد رشد داشته است.

بر اساس آمار و اطلاعات ذکر شده در نمودار بالا، رنو زوئی با فروش ۴۱۱ دستگاه موفق شده است از سایر رقبای قدرتمند خود پیشی بگیرد و در جایگاه نخست این فهرست رده بندی جای بگیرد. بعد از آن خودروهای پژو ای ۲۰۸ با فروش ۳۱۸ دستگاه، فولکس واگن ای آپ با فروش ۲۱۵ دستگاه، اسمارت فورتو با ۲۱۳ دستگاه، هیوندای کونای برقی با ۱۴۹ دستگاه، DS ۳ crossback E-tense با فروش ۷۹ دستگاه، نیسان لیف با ۶۶ دستگاه، اسمارت فور تور با فروش ۶۵ دستگاه و تسلا مدل ۳ با فروش ۶۳ دستگاه به ترتیب رتبه های دوم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده اند. 

ساب کامپکت الکتریکی آئودی در راه است

خودروهای الکتریکی زیادی از آئودی در راه بوده و این برند آلمانی قرار است که یک خودرو الکتریکی کوچک و ساب کامپکت را به این مجموعه خود اضافه کند.

پلتفرم های زیادی می توان برای این خودرو در نظر گرفت اما فولکس واگن اعلام کرده که خودروهای الکتریکی  کوچک با پلتفرم MEB عرضه می شوند و این خودروهای کوچک شهری ارزان ترین مدل های الکتریکی هستند. نخستین خودرو از این مجموعه در سال 2023 و با رنج مسافتی 124 مایل در هر بار شارژ روانه بازار می شود.

تصویر بالا مربوط به کانسپت الکتریکی Al:me آئودی است که در نمایشگاه شانگهای 2019 معرفی شد. این هاچ بک جمع و جور مجهز به یک موتور الکتریکی در محور عقب بوده که قادر به تولید 170 اسب بخار قدرت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191177
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه