«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

این روزها کرونا ویروس در صدر اخبار رسانه ها قرار دارد و به همین دلیل در مهمترین اخبار این هفته نیز بیشتر به تاثیرات این بیماری بر بازار خودرو پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، این روزها کرونا ویروس درصدر اخبار رسانه ها قرار دارد و بازار خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طی روزهای گذشته شیوع کرونا ویروس در جهان،  صنعت خودروسازی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در ادامه برای اطلاع از اثرات این بیماری بر اقتصاد و البته دنیای خودرو با ما همراه شوید.

لغو برگزاری نمایشگاه ژنو 2020

 نمایشگاه خودرو ژنو قرار بود که در روزهای آینده برگزار شود اما با دستور دولت سوئیس مبنی بر ممنوعیت گردهمایی بیش از 1000 نفر به دلیل شیوع کرونا ویروس لغو شد. مدیر هیئت مدیره برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو طی یک کنفرانس خبری در روز جمعه عنوان کرد که این رویداد خودرویی لغو می شود و امکان به تاخیر انداختن ویا برگزاری مجدد آن وجود ندارد.

وی افزود: مراحل ساخت و ساز غرفه های این نمایشگاه در مراحل پایانی قرار داشت اما از روز گذشته عملیات آماده سازی متوقف شده است.

افت فروش خودرو در چین

 

همزمان با شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین و اعلام وضعیت اضطراری از سوی سازمان بهداشت جهانی، بسیاری از شرکت های مختلف فعال در حوزه های تکنولوژی و خودرو دفاتر و کارخانه‌های خود در چین را تا اطلاع ثانوی تعطیل کرده البته برخی از انها نیز بعد از مدتی اعلام کرده اند که تولید خود را با حداقل ظرفیت از سر خواهند گرفت.

فروش خودرو در چین تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا به شدت سقوط پیدا کرده است به گونه ای که اخبار و گزارش های منتشر شده در گاردین نشان می دهد که میزان فروش خودرو در بازار این کشور در نیمه نخست ماه فوریه سال جاری میلادی با یک کاهش ۹۲ درصدی روبرو بوده است. این در حالیست که آمارهای منتشر شده از نخستین ماه سال، ژانویه ۲۰۲۰، از یک کاهش ۱۸ درصدی حکایت می کرد.

فروش آنلاین خودروهای جیلی با شیوع کرونا

شرکت خودروسازی چینی جیلی با شیوع ویروس کرونا از راه اندازی یک سرویس آنلاین خبر داده که به لطف آن مشتریان می توانند خودرو مورد نظر خود را خریداری کنند و سپس درب خانه تحویل بگیرند.براساس اعلام این شرکت، مشتریان می توانند از طریق وب سایت جیلی خودرو مورد نظر خود را سفارش داده و امکان تست خودرو نیز از خانه تا محل هماهنگ شده با نمایندگی های این شرکت چینی فراهم شده است.ویکتور یانگ، مقام ارشد شرکت جیلی  در این خصوص گفت: افزایش فروش آنلاین منجر می شود تا مشتریان مستقیما با خودروساز ارتباط داشته باشند و در صورت استقبال مشتریان، به فروش آنلاین خود ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=191939
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه