«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

شیوع کرونا ویروس به شدت بازارهای جهانی و صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده و بیشترین اخبار نیز مربوط به شیوع این بیماری و تاثیر آن بر اقتصاد و بازارهای جهانی است. در ادامه با ما همراه شوید تا با مهمترین رویدادهای خودرویی جهان در هفته گذشته آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شیوع کرونا ویروس به شدت بازارهای جهانی و صنعت خودروسازی را تحت تاثیر قرار داده وبیشترین اخبار نیز مربوط به شیوع این بیماری و تاثیر آن بر اقتصاد و بازارهای جهانی است. در ادامه با ما همراه شوید تا با مهمترین رویدادهای خودرویی جهان در هفته گذشته آشنا شوید.

احتمال اختلال در تامین قطعات آلمان در روزهای آینده

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان در روز گذشته اعلام کرد که شیوع کرونا ویروس به اقتصاد آلمان آسیب زده و زنجیره تامین قطعات طی هفته های آینده در خطر قرار دارد. کشور چین که برای نخستین بار در اواخر سال 2019 یک مورد مبتلا به کرونا ویروس را ثبت کرد، بزرگترین شریک تجاری آلمان بوده و شرکت های آلمانی به زنجیره عرضه و تقاضای چین وابسته هستند.بزرگترین بازار خودرو به چین تعلق دارد و کارخانه بسیاری از خودروسازهای آلمانی در چین قرار دارد و در نتیجه احتمال اختلال در زنجیره عرضه و کمبود قطعات ناشی از شیوع ویروس کرونا بسیار زیاد است.

پژو 208 بهترین خودرو سال شد

پژو 208 جدید توانست با پیشی گرفتن از رقبایش عنوان بهترین خودرو سال اروپا را در 2020 از آن خود کند و امتیاز 281 را به دست بیاورد اگرچه این جایزه به دنبال لغو نمایشگاه ژنو امسال در پی شیوع کرونا ویروس، در پشت درب های بسته  اهدا شد.

براساس نظر هیئت ژوری، انتخاب پیشرانه استثنایی برای پژو 208 منجر به موفقیت و فاصله آن از سایر رقبا شده است. این خودروساز فرانسوی یک موتور الکتریکی به همراه نسخه های دیزلی و بنزینی ارائه کرده است.

امتیاز دیگر فینالیست ها امسال از جمله پورشه تایکان، رنو کلیو، فورد پوما، تویوتا کرولا و ب ام و سری 1 به ترتیب برابر با 222، 211، 209، 152 و 133 بود.

هوندا به دنبال عرضه دومین خودرو الکتریکی

خودروساز ژاپنی هوندا از ساخت دومین خودرو الکتریکی خود تا سال 2022 برای عرضه به بازار اروپا خبر داد. قرار است دیگر نسخه الکتریکی این شرکت، هوندا e در تابستان سال جاری روانه بازار شود.

پیش بینی می شود که بیش از 10 هزار نسخه از خودرو الکتریکی هوندا e به صورت سالیانه به فروش برسد. دومین خودرو الکتریکی هوندا یکی از 4 خودرو الکتریکی جدید هوندا است که بین سال های 2021 و 2022 در اختیار مشتریان قرار می گیرد.

تام گاردنر، مدیر نمایندگی هوندا در اروپا در روز سه شنبه از عرضه این خودرو الکتریکی خبر داد اما اشاره ای به جزئیات آن نکرد. خودرو هیبریدی جدید هوندا شامل یک نسخه تمام هیبریدی از نسل بعدی کامپکت سیویک می شود که به علاوه قرار است نسخه پلاگین هیبریدی مدل سیویک نیز به بازار عرضه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=192649
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه