«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی به دلیل شیوع کرونا فلج شده و شاهد کاهش فروش و سهام این شرکت ها در بازارهای جهانی هستیم که در این بخش به مهمترین رویدادهای هفته گذشته و تاثیرات کرونا بر بازار خودرو پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سایه شیوع کرونا ویروس بر بازارهای جهانی از جمله خودرو سنگینی می کند و به عبارت دیگر این صنعت بزرگ و مهم فلج شده است. کارخانه های خودروسازی در جهان به دلیل شیوع این بیماری و عدم تقاضا برای خرید خودرو تعطیل شده اند و شاهد کاهش فروش و سهام این شرکت ها در بازارهای جهانی هستیم. در هفته گذشته نیزاخباری مربوط به کاهش فروش کیاموتورز منتشر شد که در ادامه مروری بر مهمترین رویدادهای هفته اخیر شده است.

افت فروش خودروهای کیا موتورز

 

شرکت خودروسازی کیا موتورز در کره جنوبی به تازگی با انتشار آمار و گزارش های جدید از میزان فروش از محصولات مختلف خود، اعلام کرده که در ماه گذشته میلادی، مارس ۲۰۲۰، ۲۲۶ هزار و ۹۶۰ دستگاه خودرو در بازارهای جهانی فروخته و عرضه کرده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته یعنی مارس ۲۰۱۹،   ۶.۴ درصد کاهش یافته است.

از جمله خودروهای موفق و پرفروش این برنده کره ای در جهان می‌توان به ترتیب به شاسی بلند کیا اسپورتیج با فروش ۲۸ هزار و ۹۷۷ دستگاه، کیا سلتوس با فروش ۲۷ هزار و ۸۰۶ دستگاه و سدان کیا فورته با فروش ۲۱ هزار و ۱۹۴ دستگاه اشاره کرد.

میزان فروش محصولات کیا موتورز اما در بازارهای جهانی تحت تاثیر شروع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا یا بیماری کوبید ۱۹ که منجر به افت شدید تقاضا و تعطیلی و قرنطینه در بسیاری از کشورهای جهان شده است، ۱۱.۲ درصد کاهش یافته و روی عدد ۱۷۵ هزار و ۹۵۲ دستگاه ایستاده است.

رونمایی از شاسی بلند جمع و جور تویوتا یاریس

 خودروسازی تویوتا قرار بود که مدل یاریس بر پایه کراس اوور هیبریدی را در جریان نمایشگاه ژنو 2020 طی ماه مارس رونمایی کند که با تعطیلی این نمایشگاه به دلیل شیوع  کرونا ویروس، از آن صرف نظر شد. در حال حاضر هیچ مراسمی برای معرفی این مدل برنامه ریزی نشده اما شرکت تویوتا امیدوار است که بتواند در اواخر تابستان طی یک رویداد، خودرو جدید یاریس را به نمایش بگذارد. به همین منظور، این تولید کننده ژاپنی در حال تست این اف رود جمع و جور خود در دریاچه یخ زده نزدیک به Arctic Circle است.

این مدل تازه وارد تویوتا پایین تر از نسخه پریمیوم و بزرگ تر CH-R قرار می گیرد و در واقع ترکیبی از سیستمAWD و آخرین فناوری هیبریدی است. این خودرو قرار است که روانه بازار اروپا شود و با مدل های مزدا CX-3 و کیا استونیک به رقابت بپردازد. 

اعلام قیمت نسل جدید شورولت سابربن

طبق امار CD شروع قیمت  شورولت سابربن  ۲۰۲۱، ۵۲۹۹۵ دلار خواهد بود (شامل ۱۲۹۵ دلار هزینه ارسال). این قیمت SUV جدید را در رده قیمت مشابه نسل قبل قرار می‌دهد. در مقایسه، شورولت تاهو ۲۰۲۱ که کوچکتر است شروع قیمت ۵۰۲۹۵ دلار را دارد.

مجموعه مدل‌های سابربن ۲۰۲۱ شامل LT با قیمت ۵۷۷۹۵ دلار،  RST با قیمت ۶۱۰۹۵ دلار،  Z۷۱ با قیمت ۶۳۱۹۵ دلار، پریمیر با قیمت ۶۶۵۹۵ دلار و در بالاترین جایگاه مدل‌های کانتری (high country) با قیمت ۷۳۵۹۵ دلار قرار دارد. اپشن دو دیفرانسیل با پرداخت ۳۰۰۰ دلار بیشتر امکان پذیر است.سبربان ۲۰۲۱، ۱.۳ اینچ درازتر از نسل قبلی خود است و فاصله‌ی محور جلو و عقب ۴.۱ اینچ بیشتر شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=193799
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه