«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی به دلیل شیوع کرونا فلج شده و شاهد کاهش فروش و سهام این شرکت ها در بازارهای جهانی هستیم که در این بخش به مهمترین رویدادهای هفته گذشته و تاثیرات کرونا بر بازار خودرو پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سایه شیوع کرونا ویروس بر بازارهای جهانی از جمله خودرو سنگینی می کند و به عبارت دیگر این صنعت بزرگ و مهم فلج شده است. کارخانه های خودروسازی در جهان به دلیل شیوع این بیماری و عدم تقاضا برای خرید خودرو تعطیل شده اند و شاهد کاهش فروش و سهام این شرکت ها در بازارهای جهانی هستیم. در ادامه مروری بر مهمترین رویدادهای هفته اخیر شده است.

اطلاعات جدیدی از خودرو Acura

بر اساس اطلاعات به دست رسیده، نسل دوم اتومبیل‌های TLX قرار است آغازی برای استفاده از موتورهای توربوشارژ V6 باشند که به طور اختصاصی برای برند Acura ساخته شده‌اند. این موتور سری شش یک نمونه قدرتمند و عملکردگرا برای خودرو‌ها است.زیر مجموعه شرکت هوندا با به نمایش گذاشتن طرح مفهومی اتومبیل Type S یک نمایی از آینده نسل TLX را برای مخاطبینش به نمایش گذاشت. در این مراسم که سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، اطلاعات فنی برای افراد آشکار نشد، اما با گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده، مشخص شد که این اتومبیل قرار است که از یک موتور توربوشارژ V6 بهرهمند شود و احتمال می‌رود که موتور مذکور ۳.۰ لیتری باشد.این خودرو از زبان طراهی Acura پیروی می‌کند و به نوعی آینده طراحی شرکت را به نمایش گذاشته است.

افت چشمگیر فروش خودرو در اروپا

فروش خودرو و اس یو وی در اروپا به دنبال تعطیلی کارخانه و نمایشگاه های خودرو در پی شیوع کرونا ویروس طی ماه مارس حدود 55 درصد افت را تجربه کرد.

براساس آمار ACEA، ب ام و با تحویل تنها 40.7 درصد موفق تر عمل کرده است. باید خاطر نشان کرد که ACEA، انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا است که در فرانسه به اختصار شناخته می شود.

فیات کرایسلر بدترین عملکرد را در میان خودروسازان داشته و فروش مدل های جیپ، آلفا رومئو و فیات 70.66 درصد افت کرده است. گروه PSA نیز در جایگاه دوم قرار دارد و نسبت به مدت مشابه 68.1 درصد کمتر از مدل های پژو، سیتروئن، اوپل و ودی اس را به فروش رسانده است.فروش خودروهای رنو نیز 64.7 درصد کاهش داشته و در حالی که ب ام و 43.432 دستگاه خودرو روانه بازار کرده است.

آغاز به کار تدریجی شرکت های خودروسازی 

کارخانه های خودروسازی به تدریج در کشور مجارستان فعالیت خود را پس از توقف چند هفته ای به دلیل شیوع کرونا ویروس آغاز می کنند.اقتصاد مجارستان تا حد زیادی به بخش تولیدات خودرو وابسته است.بسیاری از شرکت های خودروسازی با شیوع کووید-19 در مرکز اروپا طی ماه گذشته تعطیل شدند.

کارخانه دایملر که در زمینه تولید مرسدس بنز کلاس A وB مشغول بود، در 22 آوریل فعالیت خود را آغاز می کند و کارخانه تولید پیشرانه نیز از روز گذشته به منظور تامین قطعات خودروهای اروپایی باز شده است.

کارخانه خودروساز ژاپنی سوزوکی نیز قرار است از 27 آوریل راه اندازی شود و دوباره به تولید مدل های ویتارا و سوزوکی سویفت بپردازد. نمایندگی سوزوکی در مجارستان برای جلوگیری از شیوع این بیماری اقدامات سختگیرانه تری در نظر گرفته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=194217
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه