«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع جهان تلقی می شود که عوامل زیادی نظیر شیوع کرونا ویروس بر آن تاثیر گذار است و اقتصاد کشورهای زیادی به آن وابسته است. در این بخش تلاش شده تا به خلاصه مهترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر پرداخته شده شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی یکی از مهمترین صنایع جهان تلقی می شود که عوامل زیادی نظیر شیوع کرونا ویروس بر آن تاثیر گذار است و اقتصاد کشورهای زیادی به آن وابسته است. در این بخش تلاش شده تا به خلاصه مهترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر پرداخته شده شود.

وزیر خزانه‌داری آمریکا در تلاش برای راه اندازی کارخانه تسلا

 

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، از الون ماسک، مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا، در بحبوحه شیوع ویروس کرونا حمایت کرد و خواستار آن شد که این شرکت که اتومبیل‌های برقی تولید می‌کند فعالیت‌های خود را در کالیفرنیا از سر بگیرد.منوچین در این خصوص به «سی‌ان‌بی‌سی» گفت «او (مدیرعامل تسلا) یکی از بزرگترین کارفرمایان و تولید‌کنندگان در کالیفرنیاست، کالیفرنیا باید هر آنچه آن‌ها نیاز دارند را در اولویت خود قرار دهد تا مشکلات بهداشتی حل شود و او بتواند سریع و با خیال راحت فعالیت کمپانی‌اش را از سر بگیرد.». ماسک روز شنبه تهدید کرده بود چناچه مقامات محلی اجاز فعالیت این شرکت را ندهند آن را از ایالت کالیفرنیا خارج خواهد کرد.

کراس اوور جدید مرسدس بنز روانه بازار می شود

خودرو جدید  تمام الکتریکی مرسدس بنز EQB در ادامه مدل EQA در اوایل سال 2020 به نمایشگاه راه پیدا می کند. با عرضه این خودرو، شمار خودروهای الکتریکی مرسدس بنز افزایش یافت. مرسدس بنز EQB همانند نسخه های EQC و EQA از چراغ های باریک اسپرت، جلو پنجره ای جدید و یک سپر جلو آیرودینامیکی بهره برده است.جزئیات و مشخصات کراس اوور EAB هنوز منتشر نشده اما پیش بینی می شود که همانند EQA با قدرت 270 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متر در اختیار مشتریان قرار بگیرد. علاوه براین، انتظار می رود که این مدل برای رقابت با نسخه های مشابه مانند کیا نیرو با رنج مسافتی حدود 300 مایل عرضه شود.

 

توقف تولید کراس اوورهای مرسدس بنز در آمریکا

گروه خودروسازی دایملر خط تولید کارخانه شاسی بلند های مرسدس بنز را به دلیل عدم تامین قطعات از سوی مکزیک متوقف کرد. براساس گزارش منتشر شده، کارخانه ونس آلاباما طی هفته آینده خودرویی تولید خواهد کرد و کارگران می توانند در این مدت از تعطیلات لذت برده و یا از مزایا بیمه بیکاری فدرال بهره ببرند.دولت مکزیک بعد از منتشر کردن خبرهای ضد و نقیض در نهایت در روز جمعه اعلام کرد که کارخانه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند تا قبل از یکم ماه جون راه اندازی شوند. اکثر خودروساز ها بر این باورند که رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند سلامت کارمندان و کارگران شرکت را تضمین کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=195763
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه