«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

در این بخش تلاش شده تا مروری بر مهترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر شده و برای آشنایی بیشتر با ما همراه شوید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بازار خودرو ایران با توجه به برگزاری مراسم قرعه کشی فروش فوق العاده ایران خودرو و سایپا بسیار داغ بوده اما بازار جهانی روزهای نسبتا آرامی را سپری می کند و از مهمترین آن ها می توان به حمله سایبری به شرکت هوندا و تاسیس کارخانه تولید باتری در انگلیس توسط بی وای دی و جگوار لندرور اشاره کرد. در این بخش تلاش شده تا مروری بر مهترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر شده و برای آشنایی بیشتر با ما همراه شوید.

 

افزایش فروش خودرو در چین

فروش خودرو در چین رشد داشته است و براساس برآوردهای انجام شده، فروش خودرو در چین طی ماه می به 2.14 میلیون دستگاه رسیده و افزایش 11.7 درصدی سالیانه را ثبت کرده است که به گفته ی انجمن صنعتی این کشور، حاکی  از روند صعودی طی دو ماه متوالی در بازار خودرو است.براساس گزارش انجمن تولید کنندگان خودرو چین، بازار خودرو داخلی رشد 4.4 درصدی طی ماه آوریل تجربه کرده است اگرچه این رقم نشان دهنده ای این است که فروش کلی خودرو طی 5 ماه اول به 7.9 میلیون دستگاه رسیده و به نسبت سال اخیر 23.1 درصد کاهش داشته است.

 

هوندا مورد حمله سایبری قرار گرفت

هوندا برخی از خطوط تولید خودرو و موتورسیکلت را در سطح جهانی به حالت تعلیق درآورد، چون این غول خودروسازی ژاپنی با حمله سایبری مواجه شد. این وقفه برای این ایجاد شده که هوندا باید اول اطمینان پیدا کند که سیستم کنترل کیفیت آن از کنترلش خارج نشده باشد.این حمله سایبری از نوع باج افزار به سرورهای داخلی این شرکت بوده و از دوشنبه آغاز شده است.

تاسیس کارخانه تولید باتری در انگلیس

جگوار لندرور از همکاری با شرکت چینی بی وای دی برای سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی تأسیس کارخانه‌ی تولید باتری خودرو الکتریکی در انگلیس خبر داد.گفته می‌شود خودروساز برقی چینی توافق ساختاری‌تری برای همکاری با جگوار لندرور به‌جای برقراری رابطه‌ی ساده به‌عنوان تأمین‌کننده ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196865
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه