«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی میزبان رویدادها و حواشی زیادی است اما هفته گذشته بازار جهانی خودرو روزهای نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت که در این بخش به مهمترین رویدادهای آن نظیر فراخوان برای خودروهای بوگاتی و رونمایی از مدل پلاگین هیبریدی توسان اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی میزبان رویدادها و حواشی زیادی است اما هفته گذشته بازار جهانی خودرو روزهای نسبتا آرامی را پشت سرگذاشت که در این بخش به مهمترین رویدادهای آن نظیر فراخوان برای خودروهای بوگاتی و رونمایی از مدل پلاگین هیبریدی توسان اشاره شده است.

 

افزایش تولید باتری برای خودروهای تسلا توسط ال جی کمیکال

ال جی کمیکال از افزایش تولید باتری به منظور استفاده در محصولات تسلا خبر داد. قرار است که ظرفیت تولید این شرکت برای تامین خودروهای تسلا موجود در چین دو برابر شود و به نظر می رسد که تسلا گام بزرگی برای عرضه محصولات خود در سایر کشورها برداشته است. تامین باتری خودروهای تسلا مدل 3 در حال حاضر برعهده ی ال جی کمیکال است و این شرکت به منظور پاسخ به نیازهای تسلا از سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری خبر داد.

شرکت ال‌ جی کمیکال در سال 1947 راه‌اندازی شد و  در رتبه پانزدهم از بزرگترین شرکت ‌های شیمیایی جهان قرار دارد و در واقع بزرگترین سهام دار ال جی است.

مدل پلاگین هیبریدی توسان رونمایی شد

هیوندای توسان قرار است با پیشرانه پلاگین هیبریدی و شعاع حرکتی 50 کیلومتر در اختیار مشتریان قرار بگیرد. این مدل مجهز به باتری یون لیتیومی 13.8 کیلو وات ساعتی بوده و در زیر کاپوت آن یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر با قدرت  177 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتون متر قرار می گیرد که البته به لطف موتور برقی در مجموع قادر به تولید 261 اسب بخار قدرت است.

شرایط آیرودینامیک این مدل بهبود یافته و امکان سفارش سیستم تعلیق قابل تنظیم وجود دارد. این مدل دارای جعبه دنده 6 سرعته خودکار بوده و قرار است که با قیمت حدود 35 هزار دلار از بهار 2021 در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

نقص فنی منجر به فراخوان بوگاتی شد

شرکت خودروسازی بوگاتی به علت نقص فنی سیستم کنترل پایداری و میل‌ گاردان مجبور به فراخوان برای مدل های 2017 تا 2020 خودروهای شیرون و دیوو شد. سازمان ایمنی بزرگراه‌ های آمریکا طی یک بیانیه اعلام کرده است که  بوگاتی باید بدون دریافت هزینه‌ی اضافی محصولات خود را بروز رسانی کند. علاوه بر نقض در سیستم مدیریت کنترل پایداری الکترونیک، خودروهای این شرکت به دلیل ترک خوردگی میل گاردان و عدم استقامت کافی قطعات باید تعمیر شوند که تمام هزینه ها بر عهده شرکت بوده و هزینه ای از مالکان دریافت نمی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205054
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه