«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

خودروسازهای کیا، هنسی و پورشه از جمله برندهایی بودند که مهمترین رویدادهای هفته اخیر را به خود اختصاص دادند و در ذیل به مرور آن ها پرداخته شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، خودروسازهای کیا، هنسی و پورشه از جمله برندهایی بودند که مهمترین رویدادهای هفته اخیر را به خود اختصاص دادند و در ذیل به مرور آن ها پرداخته شده است.

 

کیا اسپورتیج 2021 با طراحی رادیکال معرفی شد

خودروساز کره ای کیا به منظور تحولاتی در کراس اوور های خود سنگ تمام  گذاشته و در اقدامی جسورانه از طراحی جدید  کیا اسپورتیج 2021 پرده برداری کرد. با توجه به تصاویر منتشر شده انتظار می رود که شاهد رقابت سخت میان این مدل با نسخه هایی نظیر فولکس واگن تیگوان و پژو 3008 باشیم.اسپورتیج جدید به پیروی از تیم طراحی هیوندای و مدل جدید توسان طی یک اقدام جسورانه از طراحی رادیکال و شلوغ بهره برده است که در نگاه نخست جلب توجه می کند. همان طور که در رندرهای منتشر شده مشخص است جلو پنجره ای با دماغه ببری مانند این مدل جدید در مقایسه با نسخه های پیشین بزرگ تر شده است و تا دو طرف خودرو و چراغ های روشنایی روز زاویه ای این مدل کشیده شده است.

کیا اسپورتیج برای نخستین بار است که با سیستم تعلیق قابل تنظیم ارائه می شود و به لطف سیستم رانندگی نیمه خودکار می تواند طی مدت زمان کوتاهی بدون دخالت راننده هدایت را برعهده بگیرد. پیش بینی می شود که کیا اسپورتیج 2021 در اواسط سال آینده معرفی شود و تا پایان سال 2021 در اختیار مشتریان قرار بگیرد. 

ابر خودروی هنسی بالاخره رونمایی شد

هنسی از ابر خودروی جدید خود با عنوان ونوم F5 و بیشینه سرعت 500 کیلومتر بر ساعت رونمایی کرد. این خودرو بعد از سه سال انتظار بالاخره معرفی شد و مجهز به پیشرانه 6.6 لیتری توئین توربوشارژ وی 8 با قدرت 1817 اسب‌ بخار قدرت و 1617نیوتن ‌متر گشتاور است. این خودرو تنها 1360 کیلوگرم وزن دارد و سرعت ‌گیری صفر تا 100 کیلومتر بر ساعت آن برابر با 2.7 ثانیه است.

ونوم F5 از رینگ های 19 و 20 اینچی آلومینیوم با تایرهای میشلن پایلوت کاپ اسپرت 2 بهره می برد و جالب است بدانید که امکان سفارش و تغییر در برخی از تجهیزات این ابر خودروی هنسی وجود دارد.

تولید پورشه کاین رکود زد

نخستین مدل از پورشه کاین حدود 20 سال پیش معرفی شد و اکنون خبر تولید یک میلیون دستگاه از این خودرو منتشر شده است که البته در نوع خود جالب است زیرا این مدل در لیست خودروهای لوکس قرار می گیرد و حدود 60 هزار دلار قیمت دارد. نسل دوم این خودرو از سال های 2010 تا 2018 روانه بازار شد و در واقع شهرت بیشتر آن به دلیل عنوان سریع ترین شاسی بلند بود. نسل سوم این مدل آلمانی از سال 2018 درسبد محصولات این شرکت قرار گرفت که همچنان لقب یکی از سریع ترین شاسی بلندهای بازار جهانی را یدک می کشد و به سبب وجود انواع امکانات حرف های زیادی برای گفتن دارد.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=205332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه