«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته اخیر

مهمترین اخبار خودرویی جهان در این بخش گردآوری شده است که شامل معرفی هایپراسکرین مرسدس بنز و رونمایی خودروالکتریکی نیو و... می شود. همان طور که مشخص است مهمترین رویدادهای هفته اخیر مربوط به بازار خودروهای الکتریکی و نمایشگاه CES 2021 بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  مهمترین اخبار خودرویی جهان در این بخش گردآوری شده است که شامل معرفی هایپراسکرین مرسدس بنز و رونمایی خودروالکتریکی نیو و… می شود. همان طور که مشخص است مهمترین رویدادهای هفته اخیر مربوط به بازار خودروهای الکتریکی و نمایشگاه CES 2021 بود. با توجه به تمام شدن برخی از منابع و محدودیت های اعمال شده از سوی دولت ها برای خودروهای دیزلی و بنزینی تمایل به تولید خودروهای الکتریکی در میان خودروساز ها بیشتر شده است که البته شرکت های فناوری مانند اپل از این قافله عقب نمانده و در تلاش برای توسعه این بخش هستند.

هایپر اسکرین مرسدس بنز در CES 2021

نمایشگاه CES 2021 از هفته آینده آغاز به کار می کند و بسیاری از شرکت های خودروسازی و فعال در این حوزه قرار است که جدیدترین دستاوردهای خود را در معرض نمایش بگذارند اگرچه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و محدودیت های اعمال شده خبری از بازدید حضوری نیست.شرکت آلمانی مرسدس بنز قرار است که در جریان نمایشگاه CES 201 از هایپر اسکرین MBUX خود رونمایی کند. هنوز اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات این فناوری مرسدس بنز منتشر شده نشده است و باید تا رونمایی رسمی آن منتظر ماند.  هایپر اسکرین قرار است که به عنوان یکی از آپشن های خودرو لوکس و تمام الکتریکی EQS معرفی شود.

افزایش سهم شرکت هیوندای در پی همکاری با اپل

دو شرکت هیوندای و اپل به منظور تولید خودرو الکتریکی از همکاری مشترک خبر دادند که  انتشار این خبر رشد 20 درصدی  سهام این شرکت کره ای به همراه داشت. پیش از این قرار بود که شرکت اپل از سال 2024 تولید خودروهای خود را آغاز کند اگرچه احتمال تاخیر در عرضه محصولات این شرکت به دلیل محدودیت های ناشی از کرونا وجود دارد.

سدان الکتریکی نیو با  بیشترین ظرفیت باتری جهان

 خودرو الکتریکی جدید شرکت چینی نیو رونمایی شد. این محصول چینی از بیشترین ظرفیت باتری جهان برخوردار بوده و شعاع حرکتی آن برابر با 800 کیلومتر است. این خودروساز تمام تلاش خود را برای تولید خودروهای تمام الکتریکی بتواند جایگاه خود را در این بازار ارتقا دهد و در حال حاضر به عنوان یک رقیب سرسخت برای تسلا در بازار خودرو چین شناخته می شود. این سدان الکتریکی مجهز به باتری 150 کیلووات ساعتی است که در کنار رونمایی از این محصول، ایستگاه‌ های تعویض باتری این شرکت هم راه‌اندازی شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=206338
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه