میهن صنعت گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

جذاب ترین اخبار هفته ی اخیر به رونمایی از خودروهای سوپر اسپرت و پر قدرت از شرکت های پر طرفدار مانند لامبورگینی، بی ام و و هندا و هم چنین به شکست رکورد بوگاتی شیرون اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جذاب ترین اخبار هفته ی اخیر به رونمایی از خودروهای سوپر اسپرت و پر قدرت از شرکت های پر طرفدار مانند لامبورگینی، بی ام و و هندا و هم چنین به شکست رکورد بوگاتی شیرون اختصاص داده شده است. برای اطلاع از جزییات اخبار با میهن صنعت همراه شوید.

 

نسل آینده خودروهای لامبورگینی معرفی شد

لامبورگینی

لامبورگینی در هفته ی اخیر از محصول کانسپت سوپر اسپرت جدید خود با نام ترزو میلینیو در موسسه فناوری ماساچوست رونمایی کرد.

 این خودرو به عنوان نسل آینده خودروهای این شرکت ایتالیایی معرفی شده و در واقع یک سوپر اسپرت الکتریکی است. لامبورگینی برای توسعه این خودرو از MIT کمک گرفته تا فناوری هایی که بر روی آن به کار رفته تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته باشد.

این خودرو پر قدرت از بدنه ی فیبر کربن، باتری بزرگ و سیستم کامپیوتری پیچیده ای بهره برده تا مسافت و سرعت بیش تری را طی کند.

فناوری های به کار رفته در این ابرخودروی خشن و اسپرت مربوط به  آینده ای دور بوده و به نظر نمی رسد نسل بعدی محصولات این شرکت ایتالیایی از فناوری و طراحی ترزو میلینیو بهره ببرند.

 

نسخه پر قدرت بی ام و M3 CS وارد بازار شد

بی ام و M3 CS

شرکت بی ام و، پس از معرفی مدل بی نظیر کوپه M4 هم اکنون نسخه ی پر قدرت CS از مدل M3 را راهی بازار کرد.

تنها 100 نسخه از این تازه وارد آلمانی در بازار انگلیس با ارزش  86.380 پوند به فروش می رسد.

نسخه ی M3 CS از پیشرانه ی سه لیتری توئین توربو با 10 اسب بخار توان بیشتر بهره برده و در مجموع، این محصول قدرتمند بی ام و  توانای تولید 454 اسب بخار قدرت را دارد.

گشتاور این نسخه 600 نیوتون-متر بوده و این در حالی است که این میزان در نسخه استاندارد برابر با 550Nm است.

علاوه بر بهینه سازی پیشرانه، وزن این خودرو 62 کیلوگرم کاهش پیدا کرده و به لطف سقف و کاپوت فیبر کربن، ویژگی آیرودینامیکی این مدل محبوب تا حد امکان تقویت شده است.

در نتیجه، این محصول فوق العاده ژرمن ها شتاب 0-62 مایل بر ساعت در مدت زمان کم تر از 3.9 ثانیه طی می کند و در مقایسه با نسخه ی  M  که مجهز به پکیج آپشن‌های رقابتی است، بسیار قدرتمند تر ظاهر می شود

.

هوندا به دنبال تحقق رویای بشر!

هوندا ویژن

پس از انتظارات طولانی، هندا از خودروی مفهومی و اسپرت خود برای بازی ویدیوی گرن توریسمو رونمایی کرد.

نمای خارجی این خودروی فوق العاده در مقایسه با نسخه های گرن توریسمو واقع گرایانه تر است.

 بدنه ی این خودرو جذاب  از فیبر کربن ساخته شده و بنابراین وزن آن تنها ۸۹۹ کیلوگرم است. این محصول سامورایی ها به کمک یک  پیشرانه ۲ لیتری DOHC-VTEC چهار سیلندر با قدرت ۴۰۳ اسب بخار به حرکت در می آید.

شرکت ژاپنی هندا در خصوص تولید نهایی این نسخه خبری منتشر نکرده و از هم اکنون علاقه مندان می توانند در بازی گرن توریسمو لذت رانندگی با این خودروی پر قدرت را تجربه کنند.

 

شکست سنگین بوگاتی شیرون توسط کونیگزگ آگرا RS

بوگاتی شیرون

پس از  رکورد زنی بوگاتی شیرون و ثبت زمان ۴۱.۹۶ ثانیه، در هفته ی اخیر سوئدی ها توانستند با معرفی محصول جدید خود و اختلاف زمان ۵.۵ ثانیه‌ای، زودتر از شیرون به سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و عنوان سریع ترین خودروی جهان را از آن خود کند.

این ابر خودروی سوئدی از پیشرانه ی ۵ لیتری ۸ سیلندر با قدرت باورنکردنی ۱۳۶۰ اسب بخار و گشتاور  ۱۳۷۱ نیوتون متر بهره برده است.

این رکورد جدید توسط خودروی آگرا RS به رانندگی نیکلاس لیجا، یکی از رانندگان شرکت کونیگزگ در ایالت نوادا، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=138426
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه