«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرویی جهان در هفته ی اخیر

آئودی پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی از نسخه پرچمدار Q8، بالاخره از این شاسی بلند جذاب و منحصر به فرد رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته گذشته نیز با حواشی و اخبار متنوعی از صنعت خودروسازی همراه شد که از پربازدیدترین آن ها می توان به رونمایی از آئودی Q8 و یا ساخت تایرهای جدید توسط میشلن اشاره کرد. با میهن صنعت همراه شوید.

 

گل سر سبد شاسی بلندهای آئودی معرفی شد

آئودی پس از انتشار تیزرهای تبلیغاتی از نسخه پرچمدار Q8، بالاخره از این شاسی بلند جذاب و منحصر به فرد رونمایی کرد.

آئودی به منظور رقابت با سایر برندهای آلمانی از جمله مرسدس بنز و ب ام و از شاسی بلند Q8 رونمایی کرد.

همان طور که در تصاویر مشخص است، نمای جلو خودرو شباهت زیادی با نسخه های کوپه دارد و بنا به اعلام این شرکت آلمانی، این شاسی بلند بزرگتر از مدل های مشابه مانند مرسدس بنز GLE و X6 است.

زبان طراحی جدید آئودی منجر شده تا شاهد محصولی متفاوت از آئودی باشیم. از جمله تغییرات و ویژگی های ظاهر خودرو می توان به استفاده از نوار کرومی در جلوپنجره ای، نمای تهاجمی تر، چراغهای LED ماتریکس و رینگ های 22 اینچی اشاره کرد.

پیشرانه های بنزینی 6 سیلندر توربو 55 TFSI و دیزلی 50 TDI برای این محصول آئودی در نظر گرفته شده که به ترتیب قادر به تولید 340 و 285 اسب بخار قدرت است.

آئودی Q8 از سه ماهه سوم سال جاری به بازار کشورهای اروپایی و در سال 2019 به آمریکا عرضه می شود.

 

تایرهای میشلن با توانایی تحمل سرعت 482 کیلومتر در ساعت

هنسی ونوم

سازنده ابر خودروهای جهان از جمله بوگاتی، هنسی و کوئنیگ زگ به دنبال کسب رکورد 482 کیلومتر در ساعت و ثبت نام خود در گینس هستند.

این موضوع برای این شرکت ها به یک مساله حیاتی و حیثیتی تبدیل شده است به طوری که هنسی اعلام کرده که با ابر خودرو ونوم F5 به رکورد 482 کیلومتر در ساعت دست خواهد یافت و هدف اصلی این شرکت دستیابی به این رکورد است.

این شرکت ها برای دستیابی به این هدف پیشرانه ابرخودروهای خود را تقویت کرده و اما تایری که توانایی تحمل این میزان قدرت را داشته باشد، تاکنون ساخته نشده است.

شرکت آلمانی میشلن اخیرا از ساخت تایرهایی با توانایی تحمل 482 کیلومتر در ساعت خبر داده و در نتیجه باید شاهد رقابت هیجان انگیز این ابرخودروسازها در آینده ای نزدیک باشیم.

 

تویوتا سوپرا با بهای 63 هزار دلار به فروش می رسد!

 بنا به شایعات منتشر شده، خودروی تویوتا سوپرا با بهای 63500 دلار به فروش خواهد رسید. این خودروساز ژاپنی پیش از این اعلام کرده بود که نسخه جدید تویوتا سوپرا از قیمت بالایی برخوردار است.

با وجود این، تویوتا تاکنون اطلاعاتی منتشر نکرده و این شایعات را تایید نکرده است.

تویوتا سوپرا از پیشرانه های 3 لیتری 6 سیلندر توربوشارژر و 2 لیتری 4 سیلندر بهره خواهد برد که به ترتیب قادر به تولید 335 و 248 اسب بخار قدرت است.

این محصول جدید تویوتا مجهز به فناوری های زیادی از جمله هدآپ دیسپلی، کیلومترشمار دیجیتال، سیستم کمک راننده و ناوبری است و شاید توجیه خوبی برای قیمت نسبتا گران آن باشد.

 

رونمایی از نسل جدید مزدا 3 در لس آنجلس

شرکت خودروسازی مزدا از رونمایی نسل جدید مزدا 3 در نمایشگاه خودرو لس آنجلس خبر داد. نسخه کنونی مزدا 3 به لطف رانندگی داینامیک و نیز کابین پیشرفته خود محبوییت بسیاری پیدا کرد و از سال 2014 در سبد محصولات این خودروساز ژاپنی قرار گرفته که به نظر می رسد پایان عمرآن فرا رسیده است.

 بنا به گزارشات منتشر شده، نسل جدید مزدا 3 با گشایش درهای نمایشگاه خودرو لس آنجلس در ماه نوامبر به معرض نمایش گذاشته خواهد شد.

در ادامه این گزارش آمده است، کیفیت و کارایی نسل چهارم این هاچ بک خوش آب و رنگ ارتقا یافته و به نظر می رسد که با الهام از کانسپ کای طراحی شود.

شرکت خودروسازی مزدا از خودرو مفهومی کای در نمایشگاه توکیو 2017 رونمایی کرد و در واقع این مدل تجسم نسل جدید محصولات مزدا است.

لازم به ذکر است که هاچ بک تازه نفس مزدا3 از خودروهای سریع این کمپانی خواهد بود و براساس معماری  SkyActiv ساخته می شود.

بنا به اعلام این خودروساز ژاپنی، در زیر کاپوت نسخه جدید مزدا3 پیشرانه ی قدرتمند 2 لیتری SkyActiv-X مجهز به فناوری SCCI قرار می گیرد.

انتظار می رود، پیشرانه مذکور قادر به تولید 187 اسب بخار قدرت و 230 نیوتون متر گشتاور باشد.

امکان سفارش پیشرانه های SkyActiv-G و SkyActiv-D برای مشتریان نیز وجود دارد.

اطلاعات زیادی در خصوص بهای این محصول مزدا منتشر نشده اما پیش بینی می شود در اوایل سال 2019 روانه بازار شود.

ذکر این نکته ضروری است که گروه بهمن نماینده رسمی مزدا در ایران است و به نظر می رسد در آینده ای نزدیک باید انتظار این هاچ بک محبوب را در بازار ایران داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=154198
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه