«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که به این منظور در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی به سبب سودآوری بالا از جمله صنایع مهم و حساس در جهان تلقی می شود که به این منظور در این بخش تلاش شده تا خلاصه ای از رویدادهای مهم خودرویی گرداوری شود.

عرضه اولیه سهام پورشه در بورس تکذیب شد

شرکت پورشه پیش از این اعلام کرده بود که قصد دارد تا با عرضه اولیه سهام در بورس، سرمایه خود را افزایش دهد.

با توجه به این که این ایده توسط مدیر ارشد مالی پورشه مطرح شد، اما مقامات  اشتوتگارت در بیانیه‌ای اعلام کردند این شرکت هنوز برنامه‌ای برای عرضه اولیه سهام خود ندارد.

 بنابراین می‌توان دریافت که این بیانیه اظهارات و سخنان مدیر ارشد مالی این شرکت را به نوعی تکذیب کرده است.

پورشه به عنوان یکی از بزرگترین زیرمجموعه‌های فولکس واگن و از بهترین تولیدکنندگان خودروهای  لوکس در جهان محسوب می‌شود و بیش از ۳۰ درصد از سهامش نیز در اختیار فولکس واگن قرار دارد.

ایلان ماسک درصدد ساخت ربات جنگجو!

ایلان ماسک، موسس اسپیس‌ایکس (SpaceX) و مدیر عامل تسلا در توئیتی به ساخت یک نمونه واقعی از ربات غول‌پیکر جنگجو اشاره کرد.

ایلان ماسک در توئیت خود نوشت " حالا وقت آن است که یک مکا بسازیم" که به انیمیشن موفق Your Name اشاره دارد.

ایلان ماسک به تازگی  با مشکلات حقوقی بسیاری دست به گریبان شده است و و شرکت تسلا موظف شد تا توجه بیشتری در ارتباطات ماسک و سرمایه گذاران شرکت داشته باشد.

ب ام و X7 بالاخره رونمایی شد

بالاخره تصاویر رسمی SUV فول سایز ب ام و منتشر شد و پس از مدت زمان طولانی موفق به مشاهده این اثر هنری بدون هیچ پوشش  استتاری شده ایم.

ب ام و X۷ با امکانات رفاهی فراوان و قدرتی بیش از ۴۵۰ اسب بخار به زودی روانه بازار خواهد شد و طرفدارن خود را شگفت زده خواهد کرد.

این خودرو بسیار زیبا طراحی شده و سه ردیف صندلی دارد که در مجموع قابلیت حمل ۷ سرنشین را دارا است.

پلتفرم ب ام و X۷ با رولزرویس کالینان و فانتوم تقریبا مشترک بوده و فضای مناسبی را در اختیار سرنشینان این خودرو قرار می دهد.

این شاسی بلند زیبا در دو نسخه راهی بازار خواهد شد که یکی ۶ سیلندر و دیگری ۸ سیلندر است.این دو مدل به ترتیب با کد های XDrive ۴۰i و XDrive ۵۰i شناخته می شوند.

مدل XDrive ۴۰i دارای پیشرانه ۳ لیتری ۶ سیلندر توربو بوده که آرایش سیلندر های آن به صورت خطی بوده و قدرت خروجی آن معادل ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور آن برابر با ۴۴۷ نیوتون متر است.

زیر کاپوت ب ام و X۷ XDrive ۵۰i نیز یک پیشرانه ۴.۴ لیتری V۸ توربو با قدرت ۴۵۶ اسب بخار و گشتاور ۶۴۹ نیوتون متر قرار گرفته است.

شتابگیری صفر تا صد ب ام و X۷ با پیشرانه ۶ سیلندر و ۸ سیلندر به ترتیب در مدت زمان ۵.۸ و ۵.۲ ثانیه انجام می گیرد.

فضای داخلی این خودرو بسیار لوکس و دلنشین طراحی شده است و نسبت به سایر مدل های ب ام و دارای کیفیت بیشتری است.

مشتریان آمریکایی می توانند این خودرو را به صورت آنلاین پیش خرید کنند.لازم به ذکر است که این اولین باری است که ب ام و یک خودرو را به صورت اینترنتی پیش فروش می کند.

همکاری رولزرویس با اینتل برای توسعه کشتی های خودران

همانطور که می دانید کمپانی رولزرویس در ساخت قایق های تفریحی و کشتی نیز سال ها تجربه دارد.در حال حاضر این شرکت خودروسازی قصد دارد تا به کمک کمپانی اینتل صنعت دریانوردی را ایمن تر از قبل کنند.

دریانوردی خطر های خاص خود را دارد و در این میان کشتی های خودران یکی از جدید ترین مسائل مورد بررسی هستند که ممکن است به کاهش خطرات این صنعت کمک فراوانی کند.

این همکاری به سرعت گرفتن توسعه کشتی های خودران کمک فراوانی خواهد کرد.کمپانی اینتل در ساخت برد های الکترونیکی ماشین های خودران تجربه فراوانی دارد و در حال حاضر نیز به ساخت هر چه بهتر کشتی های خودران کمک شایانی خواهد کرد.

این فناوری در آینده نه چندان دور می تواند اعتماد ما را نسبت به راه های دریای بیشتر کرده و فناوری های جدیدی را با اتکای بیشتر به صنعت دریا نوردی به وجود آورد.

همچنین رولزرویس تا سال ۲۰۲۰ اولین دریانوردان رباتیک را در آب آزمایش خواهد کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=164595
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه