«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

رضوانی موتورز، ب ام و و لکسس پربازدیدترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر را به خود اختصاص دادند. در ادامه مروری بر مهمترین اخبار خودرویی جهان شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رضوانی موتورز، ب ام و و لکسس پربازدیدترین رویدادهای خودرویی هفته اخیر را به خود اختصاص دادند. در ادامه مروری بر مهمترین اخبار خودرویی جهان شده است.

 تانک رضوانی آماده ورود به بازار می شود

پس از اینکه رضوانی در سال 2017 تانک را عرضه کرد، این شرکت آمریکایی که در کالیفرنیا مستقر شده است تیزر جدیدی منتشر کرده که نشانمی‌دهد محصول جدید آنها در سال 2020 رونمایی می‌شود. نسل قبلی این خودرو برروی شاسی و پلتفرم JK جیپ رنگلر ساخته شد و حالا تانک جدید قرار است بر روی پلتفرم و شاسی نسل جدید رنگلر با کد JL ساخته شود

این خودرو مانند نسل قبلش نگاه‌ها را به خود جلب می‌کند. با استناد به عکس‌های منتشر شده ابعاد کلی این خودرو کاملا مشابه نمونه قبلی است. خریداران با انتخاب پکیج X پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری سوپر شارژر چلنجر SRT دیمن دریافت خواهند کرد که توان تولید 707 اسب بخار قدرت را داراست اما رضوانی این عدد را به 1000 اسب بخار رسانده و آن را بر روی محصول خود استفاده می‌کند.

علاوه بر نسخه‌های معمولی رضوانی نسخه ارتشی این خودرو را با امکاناتی مانند محافظت در برابر پالس‌های الکترومغناطیسی عرضه خواهد کرد. بر اساس اعلام این شرکت این خودرو قادر است در برابر پالس‌های نوع E1 که در اثر انفجار بمب هسته‌ای رخ می‌دهد مقاومت کند.

رونمایی از ب ام و سری 8 چهار درب

 ب‌ام‌و در حال گسترش خانواده سری 8 است. یکسال پیش ب‌ام‌و سری 8 رونمایی و چند ماه بعد نیز نسخه کانورتیبل آن معرفی شد. نسخه قدرتمند‌تر سری 8 یعنی M8 نیز ماه گذشته پرده برداری شد و حالا نسخه چهاردرب این خودرو رسما رونمایی و تولید آن از ماه جولای آغاز خواهد شد.

برای اینکه ب‌ام‌و بتواند دو درب و یک ردیف صندلی اضافه کند، طول این خودرو را 22.5 سانتی‌متر اضافه کرد و با توجه به این موضوع شیشه عقب نیز دستخوش تغییر شده است. از دیگر تغییرات ابعادی این خودرو می‌توان به افزایش 20 سانتی متری فاصله دو محور و افزایش 3 سانتی متری عرض خودرو اشاره کرد

صندلی‌های عقب قابلیت جمع شوندگی دارند که می‌تواند به صورت 40:20:40 شخصی سازی شود. پیشرانه هشت سیلندر 4.4 لیتری مجهز به توئین توربو این خودرو در مدلM850i xDrive، 523 اسب بخار قدرت و 749 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

بسیاری از جلو پنجره بزرگ ب‌ام‌و X7 صحبت می‌کنند و آن را مورد تمسخر قرار می‌دهند اما باید بدانید که یک شاسی بلند دیگر در قد و قواره X7 وجود دارد که جلوپنجره‌ای به مراتب بزرگ‌تر داردGX به تازگی توسط لکسس فیس لیفت شده و از زبان طراحی جدید این کمپانی تبعیت می‌کند. به همین منظور این مدل نسبت به مدل 2014 آن جلو پنجره‌ای عریض‌تر و بزرگتر دارد که باعث می‌شود جلو پنجره X7 به چشم نیاید

فیس لیفت GX معرفی شد

لکسس سعی کرده تا این خودرو را به دیگر محصولات این کمپانی نزدیک کند و از این رو در کنار بزرگتر کردن جلوپنجره چراغ‌های این مدل را نیز با گرافیکی جدید بر روی این خودرو نصب کرده است.

لکسس سیستم Safety+ را به صورت استاندارد بر روی GX460 قرار داده که شامل سیستم‌هایی مانند هشدار تغییر خطوط، سیستم هشدار برخورد از جلو با قابلیت تشخیص عابر پیاده، رادار کروز کنترل و نور بالای هوشمند می‌شود. در این خودرو دو درگاه USB دیگر اضافه شده است تا تعداد آن را به 4 برساند. قیمت و زمان عرضه این خودرو همچنان مشخص نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=178890
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه