«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرو جهان در هفته اخیر

صنعت خودروسازی در هفته گذشته شاهد رویدادهایی نظیر رونمایی از خودرو آینده ولوو ویا معرفی شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز بود که در ذیل پربازدیدترین اخبارهفته را مشاهده می کنید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، صنعت خودروسازی در هفته گذشته شاهد رویدادهایی نظیر رونمایی از خودرو آینده ولوو ویا معرفی شاسی بلند الکتریکی مرسدس بنز بود که در ذیل پربازدیدترین اخبارهفته را مشاهده می کنید.

ولوو 360c، چشم انداز صنعت خودروسازی

 

شرکت خودروسازی ولوو از نخستین خودرو آینده نگرانه خود با عنوان 360c رونمایی کرد. این کانسپت الکتریکی و خودران با هدف جایگزین کردن مسافت های هوایی تا ۳۰۰ کیلومتر با خودرو طراحی شده است.

کابین این خودرو مفهومی مجهز به تکنولوژی های روز دنیا بوده و همان طور که در تصاویر مشخص است، فضای راحتی برای استراحت و کار را به ارمغان می آورد.

کانسپت 360c از فناوری خودران سطح پنج بهره برده و در نتیجه نیازی به راننده و هدایت خودرو توسط انسان نیست.

خط تولید جنرال موتورز چین متوقف شد

شررکت جنرال موتورز آمریکا از عرضه‌ی ۱۰ مدل پلاگین هیبرید جدید تا سال ۲۰۲۰ در کشور چین خبر داده بود و این در حالی است که شرکت چینی A123 Systems، تامین کننده باتری های مورد نیاز این سری خودروها موفق به کسب مجوز لازم از سوی مقامات این شرکت آمریکایی نشده است.

خط تولید بیوک Velite 6به دنبال کیفیت پایین باتری‌های چینی A123در کشور چین متوقف شدو تاریخ دقیق راه اندازی خط تولید آن مشخص نیست.

کاهش کیفیت محصولات این شرکت چینی در نتیجه عدم نظارت و بازرسی دقیق اتفاق افتاده که این اختلال می تواند منجر به تاخیر در تحویل محصولات جنرال موتورز شود.

شاسی بلند الکتریکی مرسدس معرفی شد

خودروساز آلمانی مرسدس بنز از خودرو الکتریکی جدید خود با عنوان مرسدس EQC  و پیشرانه ۴۰۲ اسب بخار قدرت رونمایی کرد.

این شاسی بلند الکتریکی قرار است در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته شود ودر سال ۲۰۱۹ در اختیار مشتریان قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که این خودرو تازه وارد نخستین خودرو تمام الکتریکی مرسدس است که برای رقابت با تسلا مدل X، جگوار I-PACE و نیز آئودی ای ترون آماده می شود.

شاسی بلند EQC با طول ۴.۷ متر و ظرفیت ۵ سرنشین کمی از جگوار I-PACE بلندتر بوده اما فاصله دوچرخ آن حدود ۱۱ سانتی متر از مدل جگوار کوتاه تر است.

همان طور که در تصاویر مشخص است، این شاسی بلند تمام الکتریکی به نسبت مدل های تسلا و جگوار از ظاهر متعارف و مرسوم تری برخوردار است.

در واقع، نمای خارجی این خودرو ویژگی های مشترکی از دیگر نسخه و شاسی بلندهای مرسدس به ارث برده است.

طبق اعلام مرسدس بنز، با این شاسی بلند تازه نفس سطح جدیدی از امنیت، کیفیت و راحتی را تجربه می کنید.

باتری ۸۰ kWh ۱۰) kWh بیش تر از نسخه کانسپت) برای این محصول الکتریکی در نظر گرفته شده که رنج مسافتی آن به بیش از ۳۲۰ کلیومتر در ساعت می رسد.

 شاسی بلند الکتریکی  EQC مرسدس بنز مجهز به دو پیشرانه غیر همزمان در هر محور است که در کنار سیستم چهارچرخ متحرک، ۴۰۲ اسب بخار قدرت و گشتاور ۷۶۵ نیوتون متر را فراهم کرده و شتاب صفر تاصد آن برابر با ۴.۹ ثانیه است.

استفاده از سیستم اطلاعات سرگرمی جدید MBUX  از دیگر نقاط قابل توجه این شاسی بلند ژرمن ها است.

MBUX مخفف عبارت تجربه کاربری مرسدس بنز بوده و همه عملکردهای این سیستم از طریق لمسی یا صوتی هوشمند کنترل می شود.

خودرو خودران اپل تصادف کرد

 

اخیرا یکی از ماشین های خودران آزمایشی اپل با سرعتی پایین تر از ۱ مایل بر ساعت دچار تصادف شده است.سوالی که به وجچود می آید این است: مسبب این تصادف خطای انسانی بوده است یا خطای کامپیوتر؟

یکی از اس یو وی های لکسوس که به وسیله اپل به ماشینی خودران تبدیل شده بود در بزرگراه سانفرانسیسکو دچار تصادف با یک اتومبیل دیگر شد.

در این تصادف یک خودرو نیسان لیف از عقب به ماشین خودران اپل برخورد کرد.سرعت این ماشین خودران در لحضه تصادف حدود ۱ مایل بر ساعت بوده ولی خودرو نیسان لیف حدود ۱۵ مایل بر ساعت سرعت داشته و در این مورد خطای انسانی راننده خودرو نیسان لیف این تصادف را ایجاد کرده است.

طی این اتفاق هر دو وسیله نقلیه آسیب دیدند ولی در این تصادف هیچ صدمه ای به شخصی وارد نشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160725
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه