«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

مهمترین اخبار خودرو در هفته اخیر+تصاویر

طبق روال هر یکشنبه در این بخش نیز مروری بر مهمترین و پربازیدترین رویدادهای خودرویی شده است که در هفته اخیر نیسان، پاگانی، شرکت تیونینگ منصوری و حتی عرستان نیز در صدر اخبار خودرو جهان قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، طبق روال هر یکشنبه در این بخش نیز مروری بر مهمترین و پربازیدترین رویدادهای خودرویی شده است که در هفته اخیر نیسان، پاگانی، شرکت تیونینگ منصوری و حتی عرستان نیز در صدر اخبار خودرو جهان قرار گرفته اند.

 

عربستان به دنبال سرمایه گذاری در فولکس واگن

چندی پیش خبری مبنی بر خصوصی سازی شرکت تسلا و سرمایه گذاری عربستان در این شرکت منتشر شد که پس از منتفی شدن این اقدام، عربستانی ها به دنبال سرمایه گذاری در شرکت فولکس واگن هستند.

لازم به ذکر است که پس از منتفی شدن طرح ایلان ماسک و عدم علاقه سرمایه گذاران به خصوصی سازی این شرکت آمریکایی، عربستان از سرمایه گذاری در شرکت رقیب تسلا (لوسید موتور) خبر داد.

گزارش های وال استریت حاکی از آن است که گزینه بعدی برای سرمایه گذاری 30 میلیارد دلاری شرکت بزرگ فولکس واگن است.

 

شاهکار پاگانی رونمایی شد

پاگانی از جدیدترین خودرو سوپراسپرت لوکس پاگانی هوایرا رودستر با عنوان گیرفالکون رونمایی کرد.

شاهکار پاگانی نام خود را از بزرگترین نوع شاهین قرض گرفته که طراحی خارجی و بدنه آن تداعی کننده این پرنده شکاری است.

استفاده از نوارهای زرد رنگ، بخش های فیبرکربنی سیاه رنگ و به طور کلی طراحی بدنه ی آن نقاط مشترک این خودرو سوپر اسپرت با این گونه شاهین قلمداد می شود.

انتظار می رود، در زیر کاپوت این پرنده پاگانی پیشرانه پرقدرت 12 سیلندر توربوشارژر با قدرت 700 اسب بخار و گشتاور 1000نیوتون متر قرار بگیرد.

 

تیونینگ لامبورگینی اونتادورS توسط شرکت منصوری

کوروش منصوری اخیرا دست به تیونینگ لامبورگینی اونتادورS زده و این محصول فوق العاده جذاب را با عنصر ششم مزین کرده است.

در این محصول از فیبر کربن بیشتری استفاده شده تا این خودرو، جلوه زیبا تری به خود بگیرد. البته این مقدار فیبر کربن استفاده شده فقط به واسطه طراحی منصوری می تواند جلوه ی خود را نشان دهد.

در این پکیج اسپیلیتر، قاب آینه، باله کناری، دیفیوزر، باله عقب یا اسپویلر و دریچه های هوای روی ستون های عقب ماشین از فیبر کربن ساخته شده اند.

حتی در این خودرو به دلیل کاهش وزن در برف پاک کن ها، پوشش موتور، روکش سقف، رینگ ها و چراغ های جلو از فیبر کربن استفاده شده است.

لازم به ذکر است که برای قاب چراغ های جلوی این خودرو ۱۵ نوع فیبر کربن در رنگ ها متفاوت در نظر گرفته شده  که مشتری به سلیقه خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند.

 

عرضه نسل جدید نیسان جوک در آینده ای نزدیک

خودروهای کراس اوور و شاسی بلند در بازارهای جهانی و البته ایران، یکی از پر طرفدار ترین کلاس های خودرویی هستند چنانکه می بینیم خودروسازان بزرگ جهان همواره در طراحی این خودروها سنگ تمام گذاشته و اهمیت ویژه ای برای نوع عرضه این محصولات به بازار قائل هستند.

در این میان خودروسازهای ژاپنی نظیر نیسان یکی از مدعیان پر قدرت حاضر در این بازار هستند که در بازار خودرو ایران نیز حضور پر رنگی داشته اند .

نیسان جوک یکی از کراس اوور های جمع و جور این خودروساز ژاپنی است که به عنوان مدل سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ وارد ایران و سایر کشورهای جهان از جمله آمریکا شد که در ماه های آینده شاهد عرضه نسل دوم آن به بازار جهانی خواهیم بود.

نسل جدید این کراس اوور با ظاهر منحصر به فرد خود از پلت فرم V اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بهره خواهد برد که در نسخه های رنو کلیو و نیسان میکرا استفاده شده است.

احتمال عرضه پیشرانه ۳ سیلندر ۰.۹ لیتری و ۱.۲ لیتری ۴ سیلندر توربو با قدرت ۹۰ و ۱۱۰ اسب بخار درزیر کاپوت این محصول نیسان وجود دارد.

انتظار می رود، پیشرانه دیزلی ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۱۰ اسب بخار برای این کراس اوور محبوب در نظر گرفته شود.

اطلاعاتی زیادی در خصوص طراحی نمای خارجی و یا داخلی آن منتشر نشده است و علاقه مندان باید برای اطلاعات بیشتر تا رونمایی رسمی آن منتظر بمانند.

 

تصاویر "آرکانا" اس یو وی جدید رنو منتشر شد

اخیرا تصویری از رنو منتشر شده که نشان از مدل جدید رنو به نام آرکانا دارد.

این خودرو در کلاس “coupe-SUV” قرار خواهد گرفت و نسخه بزرگتری از رنو کپچر خواهد بود.

این مدل رنو نام خود را از کلمه لاتین Arcanum به معنای راز گرفته است.

بر اساس تصاویر منتشر شده پیش بینی می شود با خودرو زیبایی رو به رو باشیم که به واسطه قرار گیری در کلاس اس یو وی کوپه با رقبای آلمانی نظیر آئودی ، ب ام و ، و مرسدس بنز GLC کوپه مقایسه شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=160004
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه