«میهن صنعت» گزارش می دهد:

مهمترین اخبار خودرو در هفته اخیر

هفته اخیر با رویدادهای مهمی از جهان خودرو سپری شد و آلمانی هابا معرفی نسل جدید مرسدس GLE و آئودی Q8 بیش از سایر کشورها این اخبار را به خود اختصاص دادند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هفته اخیر با رویدادهای مهمی از جهان خودرو سپری شد و آلمانی هابا معرفی نسل جدید مرسدس GLE و آئودی Q8 بیش از سایر کشورها این اخبار را به خود اختصاص دادند.

نسل جدید رنو کجار معرفی شد

خودروساز فرانسوی رنو از نسخه 2019 کراس اور کامپکت کجار با پیشرانه ی جدید رونمایی کرد و همان طور که در تصاویر مشخص است، شاهد تغییرات زیادی در نمای خارجی و داخلی این محصول تازه نفس هستیم.

تغییرات ظاهری این کراس اوور رنو شامل رینگ های جدید، استفاده از تزیینات کرومی در سپر جلو، چراغ های جلو و روشنایی در روز می شود که همه بیانگر زبان طراحی جدید این خودروساز فرانسوی است.

پلتفرم این کراس اور رنو با خودروهایی نظیر رنو تالیسمان، نیسان قشقایی و نیسان ایکس تریل مشترک بوده و در زیر کاپوت آن پیشرانه ی 1.3 لیتری توربوشارژر در دو نسخه با قدرت‌های ۱۴۰ و ۱۶۰ اسب بخاری قرار می گیرد.

کابین نیز دستخوش تغییرات زیادی شده که از جمله می توان به طراحی جدید کنسول مرکزی، استفاده از نمایشگر 7 اینچی، فضای بزرگتر و صندلی های جدید اشاره کرد.

آئودی Q8 بالاخره رونمایی رسمی شد

شرکت خودروساز آئودی پس از انتظارات طولانی، بالاخره از شاسی بلند Q8 رونمایی رسمی کرد.

آئودی Q8 در کلاس شاسی بلند کوپه قرار می گیرد و برای رقابت با ب ام و X6 آماده می شود. این محصول تازه وارد آئودی عنوان پیشرفته ترین خودرو شاس بلند آئودی را یدک می کشد و مجهز به مدرن ترین امکانات روز دنیا است.

سیستم تشخیص عابر پیاده، سیستم ترمز خودکار اضطراری، کروز کنترل هوشمند، سیستم شناسایی تابلوهای جاده و چراغ‌های هوشمند برای دور زدن، سیستم مولتی مدیا MMو  صفحه نمایش ۸.۶ اینچی و  ۱۰.۱ اینچی بخشی از امکانات این خودرو به شمار می رود.

این شاسی بلند کوپه آئودی با سه تریم به بازار عرضه می شود که قیمت نسخه تریم پلاس این خودرو گران تر از مدل پایه بوده و از ۷۱,۴۰۰ دلار شروع می شود و برای نسخه پرستیژ که عنوان گران ترین تریم را یدک می کشد، باید حدود ۷۶,۵۵۰ دلار هزینه کرد.

برای هر سه تریم پیشرانه ی توربوشارژر V۶ ۳ لیتری در نظر گرفته شده که نیرو از طریق یک سیستم انتقال ۸ سرعته منتقل می شود.

معرفی نسخه 2020 مرسدس بنز GLE با تکنولوژی پیشرفته

امروز مرسدس بنز از نسل جدید مرسدس بنز GLE رونمایی کرد.

در طراحی نمای داخلی این خودرو از زبان طراحی بسیار لوکسی استفاده شده و امکانات بسیار زیادی نیز برای این خودرو در نظر گرفته شده است.

برای سیستم اینفوتینمنت این خودرو از یک صفحه نمایش بسیار بزرگ استفاده شده است که قطری برابر با ۳۱.۲ سانتی متر دارد.

لازم به ذکر است که یک نمایشگر دیگر نیز در مقابل راننده قرار گرفته است و صفحه کیلومتر این خودرو را تشکیل می دهد.

همچنین بر روی فرمان این خودرو نیز کنترلرهای لمسی قرار گرفته اند که برای تنظیمات کروز کنترل و سیستم صوتی می تواند از آن ها استفاده کرد.

در این خودرو به لطف دوربین قرار گرفته بر روی داشبورد می توان با استفاده از حرکات دست به تماس های ورودی پاسخ داد.

حرکات دست سرنشینان دیگر خودرو نیز در کنترل کردن نقشه و استفاده از سیستم اینفوتینمنت بدون لمس کردن آن نیز امکان پذیر است.

آینده حمل و نقل شهری توسط مرسدس به نمایش گذاشته شد!

با ظهور باتری های الکتریکی، پلت فرم های پیشرانه می تواند با مجموعه ای از بدنه های مختلف سازگار باشد و یا به عبارت دیگر، وسایل نقلیه می توانند بسیار کارآمدتر از نسخه های امروزی باشند.

خودروساز مرسدس بنز نیز با تکیه براین تفکر، اقدام به طراحی ون کانسپت ویژن یوربنتیک کرده است.

این ون کانسپت مرسدس بنز نماد حمل و نقل شهری در آینده است و در واقع تعریف جدیدی از حمل و نقل راحت، کارآمد و مناسب را ارائه می دهد.

پلت فرم باتری الکتریکی علاوه براین که از قابلیت تمام خودرانی برخوردار است، برای سازگاری با انواع بدنه به منظورهای مختلف مانند حمل بار و یا انسان کاربرد دارد.

طول فضای بار این کانسپت آلمانی ۳.۷ متر است و اتاق مسافربری آن که از طراحی ۳۶۰ درجه بهره برده، مجهز به ۱۲ صندلی است.

صفحه نمایشگر دیجیتالی، سقف پانارومیک بیضی شکل و چراغ های LED از دیگر ویژگی ها قابل توجه و منحصر به فرد این محصول مرسدس بنز به شمار می رود.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=161412
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه