میهن صنعت :

مهمترین مانع سرمایه گذاری خارجی در صنعت خودرو ایران چیست ؟

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت : عدم حمایت وزارت صنایع و معادن از خودروسازان داخلی مانع اصلی سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودروسازی ایران است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت : عدم حمایت وزارت صنایع و معادن از خودروسازان داخلی مانع اصلی سرمایه گذاری شرکت های خارجی در صنعت خودروسازی ایران است.

محمد علی پورمختار در گفتگو با خبرخودرو افزود: صنعت خودروسازی کشور از توان بسیار بالایی برخوردار است و قطعا خصوصی سازی واقعی موجب رفع موانع موجود در این عرصه خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مجلس با جدیت به بررسی علل عدم پیشرفت صنعت خودروسازی کشور خواهد پرداخت، تصریح کرد :متاسفانه وزارت صنایع و معادن هیچ گونه برنامه و استراتژی دقیقی برای حمایت از خودروسازان و جهت دهی به این صنعت ندارد به طوری که امروز توجه اکثر ارگان های متولی در این صنعت در جهت منافع شخصی سوق یافته و تنها دغدغه آنها به جای ارتقای کیفی محصولات تولیدی ، کسب سود بیشتر است .

وی با اشاره به اینکه صنعت خودروسازی جزو پرسود ترین صنایع کشور محسوب می شود، اذعان داشت: دولت ملزم به حمایت از صنعت خودروسازی است و بایستی اقدامی جدی در جهت کمک به خودروسازان داخلی نماید و در این راستا وزارت صنایع و معادن نیز موظف به رعایت قوانین در بخش خودروسازی شود.

وی با اشاره به ابهامات موجود در خصوص قراردادهای اخیر خارجی با خودروسازان داخلی ، عنوان کرد: در قراردادهایی با پژو و سیتروئن و در آینده رنو باید تعهد انتقال تکنولوژی لحاظ شود و این یکی از ابهامات مطرح مجلس به قراردادهای اخیر است لذا امیدواریم دولت و مجلس شورای اسلامی به بررسی این موضوع بپردازند.

پورمختار همچنین عدم استاندارد مطلوب قطعات تولیدی از دیگر مشکلات صنعت خودرو ذکر کرد و افزود : متاسفانه نظارتی جدی بر این حوزه صورت نمی گیرد لذا سازمان استاندارد باید به این حوزه توجه بیشتری داشته باشد و سطح استانداردهای تولید قطعات را افزایش دهد سخت گیری های بیشتر در این زمینه اعمال نماید.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : انتظار می رود خودروسازان و وزارت صنعت و معدن استراتژی های مشخصی در جهت بهره وری این صنعت ارائه نموده و نسبت به آن متعهد باشند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=105200
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه