میهن صنعت :

مهندس یکه زارع جز مدیران توسعه ای و توانمند صنعت خودرو است

میهن صنعت : عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : وضعیتی که امروز صنعت خودرو کشور با آن روبرو است نیاز به حمایت کلیه بخش ها از جمله دولت ، مجلس و سایر بخش ها دارد قطعا در این شرایط هماهنگی میان دستگاهها موجب رشد صنعت خودرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : وضعیتی که امروز صنعت خودرو کشور با آن روبرو است  نیاز به حمایت کلیه بخش ها از جمله دولت ، مجلس و سایر بخش ها دارد قطعا در این شرایط هماهنگی میان دستگاهها موجب رشد صنعت خودرو خواهد شد.

حسین گروسی، با توجه به تغییرات مدیریتی در شرکتهای خودروساز اظهار داشت : مهندس یکه زارع از مدیران با تجربه و موفق در صنعت خودرو است ،قطعا حضور وی در روند فعالیت و توسعه شرکت ایران خودرو موثر خواهد بود .

وی همچنین مهندس یکه زارع را مدیری توسعه ای و آشنا به صنعت خودرو و مجموعه ایران خودرو دانست و افزود : قطعا این خصوصیت و تجربه و شناختی که مدیرعامل جدید ایران خودرو از صنعت خودرو دارند در مدیریت بهتر و موثر تر ایشان تاثیر گذار خواهد بود .

وی با اشاره به اینکه مسائلی امروز بر صنعت خودرو وارد شده است بیشتر ناشی از عوامل بیرونی است ، تصریح کرد : مسلما مدیریت عامل موثری بر روند فعالیت صنعت خودرو است اما تنها عامل مهم نخواهد بود بنابراین برای بهبود وضعیت خودروسازان باید سایر عواملی که بر مسیر صنعت خودرو مشکلات و موانعی را ایجاد کرده ، برطرف شود.

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم آسیب شناسی نسبت به عوامل موثر بر افزایش مشکلات صنعت خودرو گفت : باید با بررسی و آسیب شناسی میزان تاثیر هر یک از عوامل بر وضعیت کنونی خودروسازی کشور تعیین  و مشخص شود چه میزان از مسائل خودروسازان به مدیریت شرکتها باز می گردد .

وی در ادامه به تاثیر ثبات مدیریت بر روند فعالیت صنعت خودرو اشاره کرد و یاد آورشد  : مسلما با تغییر مدیریت همچنان برخی مشکلات بر صنعت خودرو حاکم خواهد بود بنابراین باید فکری اساسی برای رفع موانع موجود بر صنعت خودرو شود. زیرا هم اکنون مهمتر از تغییر مدیریت ها ، شرایط شرکتها و مجموعه های خودرویی است که مستلزم کمک و حمایت دولت است  .

وی همچنین ضمن تشکر از زحمات مدیران قبلی شرکت ایران خودرو افزود : البته مدیران گذشته نیز در وضعیت بحرانی کشور و تشدید تحریم ها زحمات و تلاش بسیاری را برای صنعت خودرو کشور انجام دادند که قابل تقدیر است .

نماینده شهریار در خانه ملت در ادامه با انتقاد از خروج بیش از یک میلیارد دلار ارز دولتی بواسطه واردات در سال گذشته از کشور ، تصریح کرد : در حالی که سال گذشته مقرر گردید حدود 2 هزار میلیارد تومان تسهیلات به خودروسازان پرداخت شود تا در این راستا مطالبات قطعه سازان را پرداخت نموده و امکان افزایش تولید فراهم شود اما متاسفانه این رقم به خودروسازان اختصاص نمی یابد ولی در همین زمان بیش از یک میلیارد دلار ارز دولتی جهت واردات از کشور خارج می شود.

گروسی در گفتگو با خبر خودرو افزود : به هر حال نمی توان تمام مشکلات صنعت خودرو را به مشکلات مدیریتی نسبت داد چرا که برخی مسائل ناشی از مشکلاتی خارج از حیطه شرکتهای خودروسازی است که باید رفع شود .

وی تصریح کرد : برای کاهش قیمت تمام شده وافزایش بهره وری باید از خودروسازان حمایت شود تا تیراژ تولید در شرکتهای خودروساز افزایش یابد. زمانی که نقدینگی در شرکتهای خودروساز وجود ندارد طبعا در این راستا مطالبات قطعه سازان پرداخت نخواهد شد بنابراین برای مشخص شدن سر منشاء مشکلات  باید آسیب شناسی صورت گیرد تا موانع برطرف شود.

وی همچنین به حمایت کمیسیون صنایع و معادن مجلس از مدیران جدید شرکتهای خودروساز پرداخت و گفت : کمیسیون صنایع همواره از مدیران شرکتهای خودروساز حمایت کرده است قطعا در این برهه نیز از مدیران جدید خصوصا مهندس یکه زارع مدیرعامل شرکت ایران خودرو نیز حمایت خواهد کرد چرا که اصولا سیاست مجلس حمایت از مدیران توانمند ، کوشاست.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25452
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه