میهن صنعت:

موتورسواران بیمه و شناسه‌دار خواهند شد/ فعالیت غیرقانونی شرکت‌های بزرگ حمل‌و‌نقل

میهن صنعت: رییس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از فعالیت غیرقانونی شرکت‌های حمل و نقل خصوصی و شناسه دار شدن موتورسواران خبر داد و گفت: تمام شرکت‌های حمل و نقل که در سراسر کشور به خصوص تهران دارای شعبات بسیاری هستند بدون مجوز قانونی به فعالیت می‌پردازند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  محسن طاقدار در گفت‌و‌گویی اظهار کرد: شرکت‌های حمل و نقل بسیاری در کشور دایر شده‌اند که دارای شعبات بسیاری هستند و طبق قانون باید شرکت مادر و تمام شعبات فعال از اتحادیه مربوطه جواز کسب دریافت کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر هیچ یک از این شرکت‌ها مجوز قانونی فعالیت صنفی ندارند و این در حالی است که از نرخ‌نامه رسمی پیک موتوری و وانت‌بار پیروی نمی‌کنند.

او با اشاره به این‌که شرکت‌های بدون مجوز با استفاده از عدم آگاهی مردم و تبلیغات گسترده توانسته‌اند مشتریان زیادی به دست آورند خاطرنشان کرد: پیک بادپا طبق اعلام شهرداری که از پنج سال گذشته از سوی آن به بخش خصوصی واگذار شده است، فعالیت غیرقانونی دارد.

طاقدار بیان کرد: با توجه به قانون نظام صنفی جدید تمام افراد حقیقی و حقوقی برای فعالیت در راستای عرضه کالا و خدمات در هر مکانی از اتحادیه‌های مربوطه پروانه کسب دریافت کنند، اما این قانون از سوی شرکت‌های حمل و نقل اتفاق محقق نشده است و بارها دیده شده پیک بادپا در مکان‌های مسکونی دایر شده است.

او یادآور شد: پیک بادپا در سطح شهر تهران دارای 40 کیوسک فاقد پارکینگ است که طبق قانون اجازه فعالیت بدون داشتن پارکینگ ندارند.

وی تاکید کرد: آخرین نرخ‌گذاری پیک بادپا مربوط به سال 91 بوده که نرخ این شرکت 50 درصد بیش از نرخ سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در همان سال بوده است.

طاقدار خاطرنشان کرد: شرکت‌های حمل و نقل که شعبات زیادی دارند عموما بدون جواز کسب به فعالیت می‌پردازند و تعدد شعبه نشان از کیفیت و آسایش ندارد.

رییس اتحادیه پیک موتوری و وانت بار از شناسه دار کردن موتورسواران خبرداد و گفت: موتورسواران که در سطح شهر به جابجایی افراد و کالا می‌پردازند از این پس شناسه و جواز صنفی سیار دریافت خواهند کرد.

وی افزود: پیک‌های داروخان‌ها و رستوران‌ها که به جابجایی کالا می‌پردازند باید از باکس‌های کاملا بهداشتی که به تایید وزارت بهداشت رسیده استفاده کنند و کارت سلامت دریافت کنند.

طاقدار تصریح کرد: مدارک لازم برای دریافت جواز صنفی سیار داشتن معاینه فنی و سند مالکیت موتور سیکلت است که حق عضویت سالانه آن 50 هزار تومان است.

وی تاکید کرد: به دنبال آن هستیم تا بیمه راکب موتور سوار نیز صادر شود و در کنار ارائه جواز صنفی سیار بیمه تامین اجتماعی برای خانواده نیز صادر خواهد شد.

به نقل از ایسنا او در پایان بیان کرد: به دنبال راحت‌سازی در ارائه جواز کسب آژانس وانت و پیک موتوری هستیم تا جابجایی‌های کالاهای ممنوعه همچون مواد مخدر و مشروبات الکلی به حداقل رسد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44914
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه