مهندس حمید احمدی خبر داد:

موتور جک J4 تا فروردین ۱۴۰۱ به صورت کامل داخلی سازی خواهد شد

رسما به شرکت جک اعلام کرده ایم که در چه تاریخی چه قطعاتی از پک ارسالی حذف شود. انشاالله در فروردین ۱۴۰۱ موتور جک J4 را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی سازی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مدیر اجرایی پروژه موتور و قطعات برقی در مراسم ساخت داخل قطعات موتور خودرو جک J4 گفت : سیاست کرمان موتور در طول حیات آن، تمرکز بر داخلی سازی خودرو بوده است.

 
مهندس حمید احمدی ادامه داد : کرمان موتور اولین شرکتی بود که دچار دردسرهای تحریم شد و این تحریم ها در بحث تولید بسیار تاثیرگذار بود، از همین رو به داخلی سازی محصولات خود روی اورده و تمرکز ویژه ای روی این مهم خواهد داشت.
 
 
وی گفت : امیدواریم تا اخر فرودین کل قالب های بدنه خودرو J4 به ایران خواهد رسید تا این خودرو به صورت کامل داخلی سازی شود. برای تولید برخی‌از قطعات سرمایه گذاری مشترک کردیم و برخی قطعات که توان تولید ان در کشور وجود داشت، همکاری خوبی با قطعه سازان داخلی شکل گرفت.
 
احمدی افزود : در شروع کار تولید خودرو J4 با داخلی سازی ۲۰ درصد آغاز شد. در اردیبهشت ۱۴۰۰ به داخلی سازی بیش از ۳۴ درصد خواهیم رسید و تا مرداد ماه به ۴۹ درصد خواهد رسید. در مهر ماه به داخلی سازی ۶۷ درصد خواهیم رسید که این جهش داخلی سازی به دلیل ورود قالب ها و تریم ها خواهد بود.
 
 
وی گفت : در موضوع قوای محرکه، موفق به عقد قرارداد با یک شرکت دانش بنیان داخلی شده ایم. استراتژی شرکت طراحی و‌مهندسی قطعات کرمان خودرو کادک این است که حذف پک های مربوط به خودرو جک را از قبل اعلام خواهیم کرد. رسما به شرکت جک اعلام کرده ایم که در چه تاریخی چه قطعاتی از پک ارسالی حذف شود. انشاالله در فروردین ۱۴۰۱ موتور جک J4 را به صورت ۱۰۰ درصد داخلی سازی خواهد شد.
 
مهندس احمدی ادامه داد : تا این لحظه تولید خودرو J4 زیر ۶ هزار عدد است. اما برنامه تولید در سال ۱۴۰۰ به عدد ۲۰ هزار خواهد رسید. با توجه به حجم سرمایه گذاری بر روی خودرو جک J4 تولید این محصول به صورت طولانی مدت ادامه خواهد داشت.
 
 
وی‌در پایان گفت : شرکت طراحی و‌مهندسی قطعات کرمان خودرو کادک با شرکت های بزرگی همچون دوو، هیوندای و برترین خودروسازهای چینی فعالیت مشترک داشته است. اما در خصوص قطعات خودرو J4 چالش های جدی داشتیم، قطعاتی که در دیگر خودروهای کشور قطعات ساده ای محسوب می‌شود. جک J4 باعث شد که خط تولیدهای پیشرفته تری وارد کشور شود. موتور جک J4 مشابه موتورهای قرار گرفته بر روی خودروهای میتسوبیشی است که تا این لحظه شکایت خاصی در بخش خدمات در خصوص خرابی آن نداشته ایم.
 
انتهای پیام/
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208264
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه