یک کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با «میهن صنعت»:

موضوع خدمات پس از فروش را در نمایشگاه بین المللی مشهد جدی بگیرید

یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به وضعیت بازار خودروهای وارداتی و وضعیت بد شرکت های واردکننده گفت : در شرایط ممنوعیت واردات، موضوع خدمات پس از فروش می تواند برای شرکت های خودروسازی داخلی نقش پر رنگ تری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، یک کارشناس صنعت خودرو با اشاره به نزدیک شدن به نمایشگاه بین المللی مشهد گفت : در حال حاضر بازار واردات در شرایط خوبی نیست اما باید چه کرد؟ شرکت های واردکننده می توانند شکل حضور خودرا تغییر دهند و از طریق دیگری به فکر زنده نگه داشتن مجموعه های خود باشند.


دکتر علی شکوهی در گفتگو با «میهن صنعت» افزود : در حال حاضر محدودیت در بازار خدمات پس از فروش و ناتوانی در پاسخگویی به نیاز مشتریان محسوس است. هم شرکت های وارد کننده قطعات و هم شرکت های تولید کننده به مشکل خورده اند و در نتیجه این وضعیت به وجود آمده است.


شکوهی ادامه داد : شرکت ها برای رفع این مشکل باید استراتژی های خدمات پس از فروش را توسعه دهند و با این کار تصویر درستی از خود در ذهن مشتری ایجاد کنند تا در آینده با شکل گیری دوباره واردات و تولید، بتوانند در جایگاه خوبی قرار گیرند.


وی گفت : شرکت های ایران به واسطه مشکلات اقتصادی که دارند مجبورند به سیاست های کوتاه مدت روی بیاورند، مثل فروش خودرو و در آمد زایی و هزینه برای خدمات پس از فروش. خدمات پس از فروش نیازمند سرمایه گذاری بلند مدت است و در این روند نرخ بازدهی سرمایه باید نیاز های این چنینی خودروسازها را برآورده کند.


دکتر شکوهی گفت : اگر شرکت ها دید بلند مدت و استراتژیک داشته باشند خدمات پس از فروش می تواند تاثیر شگرفی در برند سازی و بازار های آتی داشته باشد. ریسک این کار بالا است و کسی از آینده بازار ایران خبر ندارد ولی امیدواریم که طبق پیش بینی ها، سال 98 سال خوبی باشد.


وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به احتمال رفع ممنوعیت واردات خودرو تا پایان تابستان، آیا بحث خدمات پس از فروش می تواند یک پیش زمینه برای شکل و شروع کار این شرکت ها در زمینه ای به غیر از فروش باشد، گفت : بله این شرکت ها با جلب اعتماد مشتریان در شرایط بد بازار واردات می توانند حس همراهی با مشتریان را به خوبی در آن ها به وجود آورند.


شکوهی افزود : در نمایشگاه خودرو شیراز هم بیشتر شرکت ها به دنبال فروش بودند ولی امیدوارم در نمایشگاه خودرو مشهد تمرکز بیشتر شرکت های خودروسازی را روی خدمات پس از فروش ببینیم.


وی ادامه داد : پیشنهاد من برای مسئولین نمایشگاه خودرو مشهد این است که با ایجاد کارگاه های آموزشی و خدماتی در کنار غرفه های فروش شرکت های خودروسازی آن ها را به فعالیت در بخش خدمات پس از فروش ترغیب کنند .


شکوهی در پایان گفت : در حال حاضر بیشترین درآمد این گونه شرکت ها از طریق فروش محصولات است ولی در کنار آن بحث خدمات پس از فروش نیز می تواند در شرایطی که فروش کاهش پیدا کرده است در جلب اعتماد مشتریان و در آمد زایی کمک کننده باشد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=156767
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه