میهن صنعت :

موفقیت خودروسازان کشور در مقابله با تحریم ها

میهن صنعت : آنچه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند باید برای تمام مسئولین از جمله مجلس و دولت اهمیت ویژه ای داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، رئیس کمیسیون اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که در بازدید از توانمندی های صنعت خودرو در فروردین سال 89 که فرمودند واردات بی رویه قطعا به صنعت داخلی کشور ضربه می زند، گفت: آنچه که مقام معظم رهبری بر آن تاکید فرمودند باید برای تمام مسئولین از جمله مجلس و دولت اهمیت ویژه ای داشته باشد.

ارسلان فتحی پور در ادامه گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبر خودرو افزود: راه نجات کشور حمایت از تولید داخلی و ملی است که این امر باید محقق شود. لازم است اولویت مجلس و دولت در حمایت ها از جمله تامین منابع مالی در توسعه تولید داخلی باشد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین، هوراند و دیزمار شرقی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون نشست های مشترک دولت و مجلس نیز در راستای حمایت از تولید ملی و افزایش سهم آن برگزار می شود.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی هدف رفع مشکلات در حوزه تولید، مهار تورم، کاهش تقاضای کاذب برای خرید ارز که سبب افزایش نرخ آن شده، ایجاد تعرفه و محدودیت در واردات است.

وی در ادامه تصریح کرد: از تولیدکنندگان داخلی به ویژه صنعت خودرو انتظار می رود تا کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند بطوریکه شاهد پویایی اقتصاد کشور باشیم.

ارسلان فتحی پور در پایان در خصوص تاثیر تحریم ها از نظر اقتصادی خاطر نشان کرد: تصمیمات و اقدامات انجام شده در جهت مقابله با تحریم ها تا کنون بسیار موفق ارزیابی می شوند همان طور که خودروسازان توانستند خودروی 206 را بدون وابستگی به شرکت پژو به طور کامل در داخل کشور تولید کنند. تلاش به منظور افزایش استقلال در حوزه صنعت گام بسیار مثبتی به سوی پیشرفت کشور است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=11255
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه