میهن صنعت :

مونتاژکاری توهین به صنعت خودروسازی است

میهن صنعت : رییس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی اهداف و برنامه¬های راهبردی و افق بلند مدت صنعت خودرو را از جمله مسائل مهم و قابل توجه در این صنعت دانست و گفت: امروز مسیر مشخصی پیش ¬روی صنعت خودروسازی کشورمان قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس مهرداد بذرپاش افزود: با دعوت از شرکای راهبردی خارجی برای صنعت خودرو می¬توان در بازارهای جهانی حضور قابل توجهی داشت و با طراحی پلت¬فرم¬ها و ساخت خودروهای جدید از طریق برند ملی پاسخ¬گوی تقاضای بازار داخل بود.

وی با اشاره به لزوم تمرکز جدی بر استفاده از توان داخلی در صنعت خودرو، اظهار کرد: امروز با توجه به وجود نیروهای متخصص و توانمند و تکنولوژی و دانش فنی طراحی و تولید قطعات، خودروسازان داخلی قادر به طراحی پلت¬فرم¬های اختصاصی و عرضه خودروهای جدید هستند. 

بذرپاش با بیان این که در طراحی اصلی خودرو می¬توان از شرکت¬های بزرگ خارجی استفاده کرد، تصریح کرد: سایر بخش¬ها از جمله نمونه¬سازی و تولید انبوه نیز به صورت کامل در داخل کشور قابلیت اجرا دارند.  

وی همکاری با شرکت¬های بزرگ خودروسازی دنیا را حرکت موثری در جهت توسعه صنعت خودروی داخلی دانست و گفت: کارکردن با خودروسازان خارجی می¬تواند دست¬آوردهای خوبی از جمله انتقال فن¬آوری و دانش، وصل شدن به بازارهای جهانی و کسب دانش روز را برای خودروسازان داخلی به همراه داشته باشد.

بذرپاش با اشاره به این که هم¬ اکنون بسیاری از شرکت¬های بزرگ خودروسازی دنیا تمایل دارند تا با خودروسازان ایرانی همکاری کنند، افزود: خودروسازان داخلی باید به سمت جذب خودروسازان خارجی و همکاری با شرکای جدید بروند.

وی با بیان این که در همکاری با شرکت¬های خودروساز خارجی صرفاً نباید به برندهای بزرگ جهان نگاه کنیم، اظهار کرد:   در این جریان می¬توان از شرکت¬های کوچک اما چابک نیز استفاده کرد و فن¬آوری¬های این شرکت¬ها را نیز کسب نمود.

بذرپاش با تاکید بر این که برند تولیدات مشترک باید با مالکیت خودروسازان داخلی باشد، تصریح کرد: امروز با توجه به ارتقای سطح دانش و تکنولوژی صنعت خودروسازی ایران، هر گونه همکاری با شرکت¬های خودروساز خارجی در سطح مونتاژکاری، توهین به صنعت خودروسازی ایران است.

  
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هر نوع همکاری با شرکت¬های خودروساز خارجی باید در راستای تولید محصول مشترک و بهره¬گیری از دانش تولید و ساخت بیش از 50 درصد قطعات در داخل کشورمان باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=32054
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه