میهن صنعت

مک لارن به دنبال بهره برداری از تضعیف پوند

میهن صنعت : شرکت خودروسازی مک لارن اعلام کرد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و تضعیف واحد پول آن در برابر سایر ارزها سود سرشاری را عاید این شرکت خودروسازی بریتانیایی کرده است. اعلام این خبر در پی آن صورت می گیرد که در جریان همه پرسی برگزار شده از سوی دولت بریتانیا درباره ماندن یا خروج این کشور از اتحادیه اروپا و رأی مردم این کشور به خروج، ارزش پوند در مق

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت» به نقل از فرصت امروز، خبرگزاری رویترز : « مایک فلویت» مدیر اجرایی مک لارن اعلام کرد: « ما 70 درصد از خودروهای خود را در بازارهایی به فروش می رسانیم که یا واحد پول آن دلار است یا اینکه دلار ارز مسلط در آن بازار محسوب می شود، بنابراین کاهش ارزش پوند در مقابل دلار سبب افزایش درآمدهای ما شده است.» وی در ادامه سخنان خود در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت: « با توجه به شرایط فعلی و برنامه ریزی های صورت گرفته در شرکت مک لارن انتظار داریم در آینده نیز همچنان درآمدهای مان افزایش یابد.»

اظهارات « مایک فلویت» در شرایطی مطرح می شود که شرکت خودروسازی مک لارن 90 درصد خودروهای اسپورت خود را صادر می کند. گفتنی است در سال 2015 میلادی این خودروسازی بریتانیایی موفق شد رقمی معادل یک هزار و 654 دستگاه خودرو را به فروش برساند که این میزان در نوع خود رکوردی جدید محسوب می شود. لازم به ذکر است قیمت خودروهای فروخته شده از 120 هزار پوند آغاز شده و در برخی مدل ها به بیش از 800 هزار پوند می رسد.

به گفته مدیر اجرایی شرکت خودروسازی مک لارن، این شرکت نیمی از قطعات مورد نیاز نظیر پیشرانه برای تولید محصولات خود را از بازار بریتانیا خریداری کرده و 50 درصد باقی مانده را از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا خریداری می کند. در همین ارتباط « مایک فلویت» می گوید: « در حال حاضر هنوز چیزی قطعی نیست و شک و تردید پیرامون بریتانیا موج می زند.» وی افزود: « در حال حاضر نکته اساسی برای ما این است که در مرحله بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد و این دقیقا چیزی است که هیچ کس از آن خبر ندارد. « مدیر اجرایی مک لارن در پایان سخنان خود گفت: « آنچه برای ما ضروری است، تجارت آزاد و آزادی عمل در جابه جایی افراد است.»

لازم به ذکر است مک لارن پیش از این با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که قصد دارد در سال 2016 میلادی میزان فروش محصولات خود را دوبرابر کند. این بیانیه در شرایطی منتشر شد که مدیران این خودروساز مشهور بریتانیایی اعلام کردند که از میزان درآمد مک لارن در سال گذشته کاسته شده است. این شرکت بعدها با انتشار بیانیه ای کاهش نرخ سود و نوسانات موجود در بازار ارزهای مختلف را از جمله عوامل اصلی کاهش 64 درصد سود خود اعلام کرد.

با این حال شرکت مک لارن با معرفی مدل جدید 570 GT به بازار در سال جاری میلادی تلاش های خود برای حضور جدی و کسب سهم بیشتر از بازار خودروهای لوکس را که عمدتا در اختیار شرکت هایی نظیر « فراری» و «استن مارتین» قرار دارد آغاز کرد. در این راستا مدیر اجرایی مک لارن معتقد است معرفی سری جدید خودروهای اسپورت به بازار سبب گسترش مخاطبان و مشتریان این شرکت خواهد شد و در صورت تحقق اهداف از پیش تعیین شده، این موضوع نقش بسیار پررنگی در افزایش میزان فروش مک لارن تا سال 2020 میلادی ایفا خواهد کرد.

لازم به ذکر است براساس برنامه مدیران مک لارن محصولات جدید این شرکت گروه های جدیدی از مشتریان نظیر زنان را هدف قرار داده و این خودروساز بریتانیایی قصد دارد تا با معرفی مدل هایی نظیر 570 GT به بازار، طیف متنوعی از خریداران را به خرید محصولات خود متقاعد کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87705
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه