میهن صنعت :

میتسوبیشی با رنو به آمریکا می رود

میهن صنعت : میتسوبیشی قرار است خودروهای سدان اندازه متوسط در آمریکا به فروش برساند که پایه و اساس آن خودروهای رنو است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، استراتژی جدید شرکت خودروسازی میتسوبیشی گسترش پیوند با اتحاد رنو-نیسان و فروختن خودرو در بازار آمریکا است. این همکاری های شامل تکوین و توسعه محصول در بخش خودروهای برقی و خودروهای جمع و جور هم می شود که قرار است علاوه بر بازار آمریکا در بازارهای دیگر هم عرضه شوند.

سه خودروساز رنو، نیسان و میتسوبیشی در بیانیه ای مشترک اعلام کردند: با انجام چند پروژه راه های همکاری در خصوص توسعه محصول، استفاده از فناوری های توسعه یافته همدیگر و بهره برداری از ظرفیت های تولید یکدیگر گسترش خواهد یافت.


یکی از خودروهای سدانی که قرار است در بازار آمریکا به فروش برسد در حقیقت در کارخانه رنو-سامسونگ در بوسان کره جنوبی تولید خواهد شد. این خودروها به بازار کانادا هم عرضه خواهند شد.

خودروی سدان دوم هم برای بازار جهانی در نظر گرفته شده است اما هنوز مکان کارخانه تولید آن تعیین نشده است. در این بیانیه حتی از زمان بهره برداری طرح ها و پروژه ها هم صحبت به میان نیامده است.

از آن جایی که نیسان و میتسوبیشی از شرکت های خودروسازی ژاپن هستند و در گذشته هم همکاری هایی با هم داشته اند، مدیر عامل اتحاد رنو-نیسان ابراز امیدواری کرده است که گسترش همکاری ها فرصت های جدیدی برای هر سه خودروساز فراهم خواهد کرد. با این کار هم میتسوبیشی از این وضعیت زیان ده خارج می شود و هم رنو می تواند به بازار آمریکا که توسط میتسوبیشی گشایش پیدا کرده نفوذ کند. رنو در پی شکست در سال 1987 از بازار آمریکا خارج شده بود و سهامش را در کرایسلر به فروش رسانده بود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=29611
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه