میهن صنعت:

میزان اشتغالزایی صنعت گل چقدر است؟

فروشندگان گل و گیاه این روزها چشم انتظار تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی تالارها هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شیوع کرونا و تعطیلی اجباری مجالس، اجتماعات و مکان‌هایی که مصارف گل در آن ها زیاد است باعث ضرر بسیاری از تولیدکنندگان گل و گیاه شد. پیش از عید بسیاری از تولیدکنندگان میزان زیادی گل را آماده کردند تا به فروش برسانند، اما کرونا باعث اختلال در این بازار شد.

پس از آن نیز این بازار در رکود به سر برد و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردند. به حدی که نه تنها نتوانستند جبران خسارت کنند بلکه تمام سرمایه‌های خود را از دست دادند.

فروشندگان گل و گیاه به دلیل اینکه نتوانستند محصولات خود را به فروش برسانند، سعی کردند گل های خود را به قیمت پایین تر بفروشند اما باز هم دچار ضرر و زیان زیادی شدند.

سرمایه گل فروشان به راحتی از دست رفت

رستمی، یکی از فروشندگان گل در شرق تهران، گفت: قبل از عید برای اینکه بتوانم به درآمدی برسم هر چه سرمایه داشتم فروختم و در بازار گل و گیاه سرمایه گذاری کردم و گلخانه ای را اجاره و پس از آن بذر کاشتم تا بتوانم با فروش گل در شب عید به درآمد مکفی برسم.

او ادامه داد: اما پس از مدتی کرونا آمد و تمام زحمات ما را بر باد داد و مجبور شدیم تمام گل هایی که پرورش دادیم را نابود کنیم و این روند ضرر بسیار زیادی را به ما وارد کرد. 

این فروشنده بیان کرد: پس از آن زیان بسیار زیادی دیدیم که دلگرم بودیم شاید پس از عید این ویروس از بین برود و کمی جبران خسارت شود اما همچنان این بازار رکود کامل است و متاسفانه هیچ گونه کمکی از طرف دولت برایمان نمی شود. امیدوار بودیم که تسهیلاتی به ما تعلق گیرد اما این طور که مشخص است این وام به صنف گل نمی رسد.

او گفت: تنها امیدمان به راه اندازی مجدد تالارهای عروسی و مجالس است تا اینگونه بتوانیم کمی جبران خسارت کنیم. در حال حاضر برخی از گل هایمان را کامل از بین می بریم و درصد بسیار کمی به فروش می رسد./باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=196703
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه