میهن صنعت:

میزبانی شایسته پایتخت از روزهای برفی

میهن صنعت: آماده‌باش زمستانی شهرداری تهران همچنان ادامه دارد. برف هفته گذشته اگرچه بیش از ۱۷هزار نیروی خدمات شهری را زیر بارش یکریز برف به خیابان‌ها آورد، همچنان این نیروها برای برف روبی در آمادگی کامل به‌سر می‌برند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  همچنین این نیروها با احتمال بارندگی برف در هفته جاری کار را تعطیل نکرده و با تجهیزات لازم در مناطق 22گانه شهر تهران مستقر شده‌اند. در طول هفته گذشته برف تهران را سفیدپوش کرد اما تلاش کارگران خدمات شهری موجب شد تمامی معابر شهر تهران همچنان باز باقی بماند. ستاد برف‌روبی شهرداری تهران از نمک اشباع شده و شن مخصوص با دانه‌بندی مناسب و استاندارد برای جلوگیری از یخ‌زدایی معابر استفاده کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در این‌باره گفت که البته به‌کارگیری شن مخصوص و مواد یخ‌زدا براساس محدوده جغرافیایی و همچنین شدت و میزان بارشی خواهد بود که از سوی سازمان هواشناسی اعلام می‌شود.مجتبی عبداللهی هم اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای روزهای آینده ستادهای برف‌روبی در تمامی 22منطقه فعال و در آماده‌باش کامل به‌سرمی‌برند. او امکانات این ستاد را شامل گریدر، خودروهای محلول‌پاش، خودروهای شن‌پاش، تیغه برف‌روب، شن مخصوص، مخازن دپوی شن و نیروی انسانی اعلام کرد که این تجهیزات ستادها تا پایان زمستان در حالت آماده‌باش به سر خواهند برد.

از نظر او توجه به عدم‌آسیب‌رسی به آسفالت معابر در جریان یخ‌زدایی بسیار حائز اهمیت است. او گفت که معاونت خدمات شهری همچنین از نظرات تخصصی حوزه فنی و عمرانی بهره‌مند خواهد شد تا کمترین آسیب به روکش آسفالت معابر وارد شود.توجه به حفظ فضای سبز نیز از دیگر دغدغه‌های شهرداری تهران در جریان یخ‌زدایی معابر است. به گفته عبداللهی نیروهای خدمات شهری و ستاد برف‌روبی، تمامی دقت خود را به‌کار خواهند برد تا شن و نمک مخصوص در فضای سبز ریخته نشود.

اسکان کارگران خدمات شهری

تلاش شبانه‌روزی نیروهای خدمات شهری باعث شده است تا شهرداری تهران برای اسکان آنها گامی اساسی بردارد. به این منظور نیروهای خدمات شهری شهرداری تهران که در آماده باش کامل به‌سرمی‌برند، در ستادهای برف‌روبی مناطق 22گانه استقرار یافته و آماده خدمات رسانی به شهروندان تهرانی هستند.تنها در منطقه یک شهرداری تهران در حدود 400نیروی انسانی که در ستاد برف روبی شمال تهران فعالیت می‌کنند در ستادهای‌ نواحی و ستاد مرکزی با تجهیزات مناسب اسکان یافته‌اند.

در حال حاضر سایت‌های برف‌روبی با استقرار کانکس‌های موقت در بزرگراه‌های شهر تهران و مناطق پرتردد شکل گرفته‌اند و در هر منطقه شهرداری تهران نیز یک ایستگاه مرکزی وظیفه پشتیبانی از این مراکز را به‌عهده دارد. نیروهای خدمات شهری نیز در تمامی ایستگاه‌ها و مراکز موقت و مرکزی برف روبی اسکان یافته و در آماده‌باش کامل به‌سرمی‌برند. همچنین نیروهای خدمات شهری به هنگام بارش برف دارای وظایف مشخصی بوده و وظیفه خدمات رسانی به محدوده‌ای خاص را به‌عهده دارند.

توصیه‌های برفی سازمان ترافیک به رانندگان

به نقل از همشهری همزمان با آغاز سرمای پایتخت و کاهش دمای تهران به 4درجه زیر صفر، توصیه‌های زمستانه معاونت آموزش سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران به رانندگان در قالب اطلاعیه‌ای منتشر شد. در این اطلاعیه بازدید زمستانه خودرو شامل بازدید کلی وسیله نقلیه و تجهیز آن در مقابل سرما به‌عنوان نخستین اقدام مورد تأکید قرار گرفته و آمده است: انجام این بازدید از طریق مراجعه به مراکز مکانیزه معاینه فنی خودروی تهران نیز امکان‌پذیر است. اطلاعیه مذکور بررسی وضعیت ضد‌یخ و اطمینان از وجود این محلول و نیز توجه به تاریخ تعویض آن را به‌عنوان نخستین نکته، ضروری دانسته و چک‌کردن فشار باد لاستیک‌ها با توجه به ضرورت تنظیم آنها در فصل سرما را مورد تأکید قرار داده است. چک‌کردن عاج لاستیک‌ها با توجه به اینکه اگر عاج آنها صاف باشد، احتمال سُرخوردن و تصادف خودرو هنگام بارندگی و پس از آن بیشتر می‌شود، در این اطلاعیه ضروری دانسته شده و درصورت اجبار به استفاده از لاستیک‌های صاف، بر عدم‌به کارگیری آن در چرخ‌های جلو تأکید شده است. درخواست از راکبان موتورسیکلت مبنی بر اینکه در ایام بارندگی و پس از آن و به‌ویژه هنگام یخ زدگی سطح معابر با توجه به افزایش لغزندگی معابر شهری تا جای ممکن از آوردن وسیله نقلیه خویش خودداری کنند، نکته دیگر این اطلاعیه است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=37216
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه