میهن صنعت :

میلان به دنبال شکستن طلسم ۹ ساله مقابل ستارگان آبی و اناری

میهن صنعت : دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا چهارشنبه شب با ۲ دیدار به پایان می‌رسد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از ایپنا ، میلان در ورزشگاه سن‌سیرو در حالی پذیرای بارسلونا خواهد بود که قصد دارد شکست مرحله یک چهارم نهایی فصل ۲۰۱۲ – ۲۰۱۱ مقابل آبی‌-اناری‌ها را جبران کند. میلان در این فصل از لیگ قهرمانان اروپا در گروهش پس از مالاگا در رده دوم گروه قرار گرفت و بارسلونا در گروه خود به عنوان تیم نخست به مرحله بعد صعود کرد.
دو تیم ۱۵ بار برابر هم به میدان رفته‌اند که عملکرد بارسلونا بهتر بوده است. بارسلونا در ۱۵ بازی خود مقابل میلان صاحب ۶ برد، ۵ تساوی و ۴ باخت شده، ۲۲ گل زده و ۱۹ گل را هم دریافت کرده است. بارسا در ۷ بازی گذشته خود مقابل میلان بدون شکست از زمین بیرون رفته است. آخرین باری که میلان توانست بارسلونا را شکست دهد، سال ۲۰۰۴ بود که روسونری با تک گل شوچنکو به پیروزی رسید.
مهم‌ترین پیروزی میلان مقابل بارسلونا در فینال جام باشگاههای اروپا ۱۹۸۹ بود که توانست با ۴ گل بارسلونا را شکست دهد و قهرمان اروپا شود.
میلان در ۶ بازی قبلی خود مقابل تیم‌های اسپانیایی در سن‌سیرو نتوانسته است به پیروزی برسد. در مقابل بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های ایتالیایی ۶ برد، ۷ تساوی و ۵ باخت داشته است.
دردیگر دیدار گالاتاسرای که به دلیل بازی رودررو بعد از منچستریونایتد از گروه H صعود کرد، در ورزشگاه خانگی خود میزبان شالکه خواهد بود. شالکه در ۹ بازی قبلی خود در خارج از خانه در لیگ قهرمانان اروپا تنها یک باخت داشته است. آنها در دور مقدماتی توانستند آرسنال را در لندن شکست دهند. در سوی مقابل گالاتاسرای امیدوار است برای اولین بار از سال ۲۰۰۱ (و پنجمین بار در مجموع) به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. ترک‌ها تاکنون ۱۲ بار با تیم‌های آلمانی بازی کرده اند که در آنها تنها ۲ بار به پیروزی رسیده‌اند.
در بین بازیکنان گالاتاسرای حضور دیدیه دروگبا توجه همگان را به خود جلب کرده است. این بازیکن در آخرین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا مقابل بایرن‌مونیخ گلزنی کرد. در کنار دیدیه دروگبا، وزلی اسنایدر نیز می‌تواند از ارکان موفقیت‌ گالاتاسرای باشد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=12414
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه