عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

نباید با اعتماد مردم بازی کنیم

میهن صنعت : عتماد مردم مهمترین سرمایه ما است اکنون مردم به تولید ما اعتماد کردند و حاضر شدند که برای خرید خودرو ثبت نام کنند اما اکنون با این اعتماد بازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حسین گروسی در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر کشورهای  دنیا و منطقه 80 درصد قیمت خودرو را وام می‌دهند گفت:ما وقتی مردم را ترغیب به استفاده از خودروی ملی می‌کنیم آنها باید مزیت استفاده از این خودروها را لمس کنند که یکی وام تخصیص یافته به این خودروهاست و دیگری خدمات گسترده و باکیفیت پس از فروش  پس نباید بر سر مردم منت بگذاریم که چنین امکاناتی را برای شما فراهم کرده‌ایم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وام 25 میلیونی خودرو گفت: ما مدت 6 ماهه‌ای که برای این وام تعیین شده بود را قبول نداریم بلکه این وام باید به صورت دائمی باشد.

وی افزود: خودروسازان وزارت صنعت، معدن و تجارت  و بانک مرکزی تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس فرمول اعلام شده  و دادن 80 درصد قیمت خودرو به صورت وام مردم را ترغیب به خرید خودروی تولید داخل کنند. اما در عمل آنها بر سر حرف خود نماندند و مدت شش ماهه را تبدیل به شش روز کردند که این امر سبب شد به برخی از هموطنان ما آسیب مالی وارد شود.

گروسی تصریح کرد: مجلس به خاطر این عمل با بانک مرکزی و وزارت صنعت، معدن و تجارت برخورد خواهد کرد و به طور قطع به آنها تذکر خواهد داد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص محل تامین اعتبارات وام 25 میلیونی گفت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی تامین شده است و مطابق اساسنامه این صندوق چون این وام‌ها در راستای حمایت از تولید بود، می‌توان از این صندوق برداشت کرد. از سویی دیگر این مبلغ مستقیما به تولیدکننده می‌رسد و دیگر خاصیت تورم‌زایی ندارد.

وی با اشاره به توقف ثبت‌نام خرید خودرو گفت: اعتماد مردم مهمترین سرمایه ما است اکنون مردم به تولید ما اعتماد کردند و حاضر شدند که برای خرید خودرو ثبت نام کنند اما اکنون با این اعتماد بازی شده و مانباید این خصلت را که مهمترین سرمایه ما مسئولین است را از دست بدهیم.

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=78301
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه