معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری؛

نباید در شرایط بحران دست به دامان چینی ها شویم

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو 301 گفت : خوب نیست که در دوران تحریم به جای داخلی سازی به سمت شرکت های چینی سوق پیدا کنیم همانطور که خوب نبود در دوران پسا برجام به قرارداد های اروپایی دلخوش شویم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح خط تولید پژو ۳۰۱ در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در حوزه توسعه شرکت های دانش بنیان در صنعت خودروسازی کشور انجام شده، گفت: نقدهایی به صنعت خودر طی سال های گذشته دارم اما با این حال نمی توان گفت که صنعت خودرو کشور در شرایط تحریم دست روی دست گذاشته و انصاف اقدامات خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

سورنا ستاری در ادامه افزود : ما نباید در بحران های اقتصادی و صنعتی کشور به سراغ چینی ها برویم و یا در دوران پسا تحریم وابسته به قرارداد اروپایی های باشیم. باید بتوانیم خودمان طراحی کنیم و این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

ستاری ادامه داد : برای داشتن یک محصول کاملا دانش بنیان باید بتوانیم طراحی خودرو را خودمان انجام دهیم. برای استفاده از توانایی شرکت های داخلی باید به دانش طراحی پلت فرم خودرو دست پیدا کنیم. فرق است میان خودروساز شدن و مونتاژ کار بودن که خدارو شکر امروز قدم های خوبی در گروه صنعتی ایران خودرو برداشته شد.


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: مسیر پیش روی صنعت خودرو ایران با اتفاق امروز، آینده ای امیدوار کننده است. خروج پژو از ایران باعث شد تا صنعت خودرو ایران از مبحث مونتاژ عبور کند و امروز خودرو پژو 301 با داخلی سازی 60 درصدی در کشور تولید می شود. البته با همکاری شرکت های قطعه ساز ایرانی این داخلی سازی در مراحل بعد به 80 درصد خواهد رسید.


ستاری گفت : امروز می بینیم که قطعه سازان داخلی ما از دانش روز دنیا بهره می برند و این اتفاق خوبی است. همچنین ما از فارغ التحصیلان نخبه نیز بهره مند هستیم که می تواند به رشد صنعت کشور کمک کنند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان افزود: امروز شرکت های دانش بنیان در ایران تمرکز خوبی بر روی طراحی پلتفرم داخلی کرده اند و و من امیدوارم که این تلاش و همیاری نویدبخش آینده ای روشن در صنعت خودرو کشور باشد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=180571
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه